سردار اصلانی:

دفاع مقدس نقطه شکوفایی استعداد‌های درخشان است

معاون اجرایی کل سپاه گفت: دوران دفاع مقدس با رهبری امام خمینی (ره) تبدیل به فرصتی مغتنم و جای جای آن نقطه بروز خلاقیت‌ها و شکوفایی استعدادهای درخشان شد.
کد خبر: ۲۵۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ - 24September 2017
دفاع مقدس نقطه شکوفایی استعداد‌های درخشان استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حمید اصلانی» معاون اجرایی کل سپاه و مسئول مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه صبح امروز در مراسم  گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و رونمایی از کتاب «همراه» نوشته دکتر شبابی همسر سرلشکر صفوی اظهار داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس که در نگاه اول تهدید به حساب می‌آمد، با رهبری امام خمینی (ره) تبدیل به فرصتی مغتنم و جای جای آن نقطه بروز خلاقیت‌ها و شکوفایی استعدادهای درخشان شد.
 
وی رشد فضایل اخلاقی و تحکیم پایه‌های انقلاب را از آثار جنگ تحمیلی برشمرد و افزود: هر کجا توفیقی داشتیم و توانستیم الگوی مناسبی را از این گنج پر ارزش کشف کنیم، بلافاصله در آن رشته شاهد شکوفایی بودیم؛ مانند صنایع دفاعی و موشکی که تحولات مثال زدنی را در این حوزه‌ها داشتیم.

سردار اصلانی ادامه داد: البته این دستاوردها منحصر به مرزهای کشورمان نشده است؛ چون زمانی که در بوسنی حضور داشتیم تجربیات و یافته‌های هشت سال دفاع مقدس در آنجا نیز کارآمد بود، به نحوی که بعد از گذشت یک سال از حضور ما در این کشور نتایج این حضور نمایان شد و این آثار بویژه در وقوع تحول در سازمان و ساختار ارتش این کشور بروز کرد.

وی اضافه کرد: در دورانی که در بوسنی حضور داشتیم، ابتدا آنها یک گروه کاملا آماتور را برای فرا گرفتن آموزش در اختیار ما گذاشته بودند؛ اما بعد از سه سال که از حضور ما در آنجا می‌گذشت، نتیجه حضور سبز ما در بوسنی منجر به عقد قرارداد «دیتون» و آموزش فرماندهان سپاه‌های شش‌گانه این کشور شد؛ در واقع این نتایج برگرفته از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس بود.

مسئول مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه تاکید کرد: این مرکز برای اینکه یکی از لایه‌های پنهان مثال‌زدنی را در کنار تاریخ شفاهی فرماندهان دفاع مقدس بپردازد، مصاحبه‌هایی را با همسران فرمانده‌هان ارشد دفاع مقدس انجام داده که ویژگی و نقطه متمایز این کار به‌گونه‌ای است که منحصر به تاریخ هشت ساله دفاع مقدس نمی‌شود، بلکه از طفولیت تا سه دهه زندگی پس از خاتمه جنگ را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه نام کتاب برگرفته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از بانوان در دی‌ماه 90 با ایشان انتخاب شده، گفت: اکنون در آوردگاهی قرارداریم که در آن با بحث هجوم فرهنگی و خرده فرهنگ‌هایی مواجه هستیم که با تمام توان به کانون خانواده‌ها حمله کرده‌اند؛ از این روی تدوین و انتشار این‌گونه کتاب‌ها می‌تواند چراغ راهی برای سبک زندگی اسلامی باشد.
 
در ادامه یحیی نیازی مدیر گروه مطالعات اجتماعی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه نیز عنوان کرد: این مرکز تاریخ شفاهی مرتبط به دو دسته از زنان در دفاع مقدس را منتشر می‌کند؛ یک دسته زنانی هستند که به صورت مستقیم به عنوان امدادگر، پزشک، نیروی پشتیبانی و عناوین دیگر با جبهه‌ها در ارتباط بودند و دسته دیگر همسران فرماندهان ارشد جنگ هستند.

وی افزود: در این رابطه اولین کتاب از سری کتاب‌های زنان مقاومت مربوط به خاطرات «فاطمه جوشی» با موضوع «نقش زنان در مقاومت آبادان» و از سری کتاب‌های مربوط به تاریخ شفاهی همسران فرماندهان ارشد جنگ، کتاب «همراه» مربوط به تاریخ شفاهی «مهرشادشبابی» توسط این مرکز منتشر شده است و در آینده نزدیک نیز شاهد انتشار کتاب های دیگری از این سری خواهیم بود. 

انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها