رئیس جمهور:

ایران در برابر تهدیدها دست روی دست نمی‌گذارد

رئیس جمهور گفت: ما در برابر تهدید دست روی دست نخواهیم گذاشت و در مقابل طراحی دشمن نسبت به استقلال و اقتدار ایران کوتاه نخواهیم آمد.
کد خبر: ۲۵۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷ - 24August 2014

ایران در برابر تهدیدها دست روی دست نمی‌گذارد

به گزارش خبرنگار گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجتالاسلام «حسن روحانی» رئیسجمهور، در مراسم رونمایی از پروژههای جدید دفاعی، با بیان اینکه ایران کشوری است در قلب منطقه با ویژگیهای خاص و فرهنگی متفاوت، اظهار کرد: شرایط ایران در منطقه امروز راه روشنی را برای ما دیکته میکند.

 وی با اشاره به اینکه اقتدار امروز ایران برای ابرقدرتها خوشایند نیست، افزود: مشکل امروز جهان خشونت و افراطیگری است که امنیت و آرامش را از آنها گرفته است.

رئیسجمهوری با بیان این مطلب که کشورهای صنعتی و پیشرفته در آتش نفاق و اختلاف میسوزند، بیان داشت: همهٔ مسیرهای ترقی زیر پای افراط و خشونت له شده است. شرایط امروز دنیا روزبهروز سختتر و کشور ما هرروز با مشکلات جدیدی روبهرو میشود.

حجتالاسلام روحانی با اشاره به تهدیداتی که علیه ایران مطرح میشود، گفت: این تهدیدات جایگاه و تأثیراتی که ایران در منطقه و جهان دارد را نشان میدهد. مگر میشود از ثبات منطقه حرف زد و نامی از ایران نبرد؛ یا مگر میشود از حملونقل انرژی سخن گفت و اسم ایران را به یاد نیاورد.

وی ادامه داد: وقتی از انقلابهای مردمی و خودجوش یاد میشود به جایگاه عظیم ایران در جهان اشاره میشود و همین مسئولیت بیشتری را در پی خواهد داشت.

رئیس جمهور تصریح کرد: آن تجارت پرسودی که میتواند ملتی را سعادتمند سازد ملتی ایثارگر و فداکار است که جان و مالش را برای سربلندی امت و نظام خود فدا کند، که این را بارها و بارها در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس مشاهده کردهایم.

حجتالاسلام روحانی با بیان این مطلب که دکترین دفاعی ایران مشخص و روشن است، تصریح کرد: ما در برابر تهدید دست روی دست نخواهیم گذاشت و در مقابل طراحی دشمن نسبت به استقلال و اقتدار ایران کوتاه نخواهیم آمد.

وی ادامه داد: ما تحت هر شرایطی اخلاق را حتی در دفاع فراموش نمیکنیم و در عین حال وقتی در مقابل متجاوز میایستیم در میدان جنگ تجاوز و تعدی نمیکنیم.

رئیسجمهور با بیان این مطلب که دکترین دفاعی ما مبنی بر دفاع است، گفت: در کشور ما برای تجاوز هیچ سلاحی طراحی نمیشود و همه تحقیقات و صنعتهای دفاعی ما بر مبنای این است که چگونه دفاع کنیم و چگونه دشمن را از تجاوز بازداریم.

حجتالاسلام روحانی تصریح کرد: استراتژی ما، استراتژی دفاعی است. کشورهایی هستند که ناوهای هواپیمابرشان، بمبهایشان، ماهوارههایشان و همهٔ تسلیحاتشان مبنی بر تجاوز، تصرف، دخالت و سلطهگری است؛ درصورتیکه ما قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداریم.

وی ادامه داد: ما اهل غیرتیم و اهل غارت نیستیم. طراحی و تحقیقات صنعت دفاعی و آموزش نظامی ما بر مبنای بازدارندگی و دفاع است.

روحانی خاطرنشان کرد: اگر موشک زمین به زمین میسازیم و دقت بالای آن را دنبال میکنیم این افزایش دقت، یک عمل اخلاقی است که مبادا احتمال آسیب دیدن یک بیگناه را به دنبال داشته باشد.

وی گفت: ما قدردان همهٔ آنهایی که همیشه در عرصه دفاعی با تلاش و ایمانشان فداکاری میکنند، هستیم و بر دستهایشان بوسه میزنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار