سردار نقدی در مراسم تجلیل از هنرمندان دفاع مقدس:

اجاره ندهیم با پول بیت‌المال علیه فرهنگ کشور فیلم تولید شود

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز ۲۷۰ شبکه رسانه‌ای علیه فرهنگ کشورمان برنامه تولید می‌کنند، گفت: نباید خودمان در درون کشور با پول بیت‌المال فیلم تولید و به فرهنگ کشور حمله کنیم.
کد خبر: ۲۵۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ - 26September 2017
اجاره ندهیم با پول بیت المال علیه فرهنگ کشور فیلم تولید شودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مرکز بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (سه شنبه، ۴ شهریور) مراسم تقدیر از هنرمندان عرصه دفاع مقدس را با حضور «سردار محمدرضا نقدی» معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالن سازمان سینمایی این وزارت خانه برگزار کرد.

سردار نقدی در این مراسم با بیان اینکه تقارن هفته دفاع مقدس امسال با ایام محرم، اتفاق پر معنایی است، اظهار داشت: دفاع مقدس درخشان ترین قطعه تاریخ ایران و یکی از قطعات تاریخ بشر است. ملتی تنها، توانست در مقابل همه ابرقدرت‌های شرقی و غربی و در برابر همه دولت‌های زورگو ایستادگی کند و در یک معرکه بسیار سنگین سربلند شود. نمونه ای در تاریخ برای این اتفاق نیست که همزمان ابرقدرت‌ها بر ملتی بتازند و همگی شکست خورده از میدان بیرون روند.

وی گفت: همه اجزای دفاع مقدس با کربلا و عاشورا پیوند دارد. ۳۶ هزار دانش آموز شهید ما برای به جبهه رفتن اشک ریختند و این فرهنگ را از حضرت قاسم بن الحسن یاد گرفتند، که از آموزه های مردان اسطوره ای ما در کربلاست.

سردار نقدی ادامه داد: همه آموزه های دفاع مقدس از عاشورا و کربلاست. همه پیروزی های ما در دفاع مقدس مدیون عاشوراست. هیچ عملیاتی در دفاع مقدس بدون زیارت عاشورا آغاز نشده است. فرهنگ و تفکر عاشورا در حل همه مسایل اجتماع کارساز، اثرگذار و الهام‌بخش است.

وی تصریح کرد: تفکر جبهه مقابل ما، تفکر لیبرالی و فردگرایی است، که امروز القا می شود. تفکر فداکاری برای دفاع از حقیقت، صف مقابل تفکر کاخ‌نشینی است. امروز دشمن تلاش می کند تفکر معجزه آسا، حرکت بخش و تعالی بخش و رشد دهنده جوامع را از ما بگیرد.

معاون فرهنگی سپاه خاطر نشان کرد: دشمن فهمیده اگر در دفاع مقدس در برابر همه قدرت ها ایستادیم، همه این پیروزی ها مدیون این فرهنگ است. رکن اصلی انقلاب اسلامی در دفع دشمنان، رکن فرهنگ بوده است.

سردار نقدی اظهار داشت: آمریکا تنها کشور دنیا بود که مستقیما وارد جنگ با ملت ایران در دفاع از صدام شد. در مقابل همه این ها نتوانستند نتیجه بگیرند و بعد فهمیدند باید به سراغ فرهنگ بیایند و در جنگی بسیار سنگین‌تر از دفاع مقدس به سراغ ما آمده اند.

وی با بیان اینکه ۲۷۰ شبکه رادیویی، تلویزیونی، ماهواره ای امروز با زبان فارسی با ملت ما در جنگ هستند، اظهار داشت: ما نباید خودمان نیز با پول ییت المال فیلمی تولید کنیم که به فرهنگ خودمان حمله کند و ضربه بزند. هنرمندان ما پیروزی ها و قدرت و اقتدار را که در روزگاری نمی توانست رئیس یک اداره را انتخاب کند و امروز به عزت رسیده است، نشان دهند.

معاون فرهنگی سپاه گفت: ما مسئولیت سنگینی برای حفظ فرهنگ عاشورایی، اسلامی و دینی داریم لذا نباید فرهنگ عاشورایمان را به فرهنگ تسلیم تبدیل کنیم. ثاتیرگذاری ما در لبنان به واسطه فرهنگ انقلاب اسلامی بوده و زوری نبوده است. فرهنگ انقلاب اسلامی، انگیزه و ایمان ملت های جهان را بیدار کرده است.

سردار نقدی عنوان کرد: ما باید حقیقت را تبیین کنیم و از بیان آن خجالت نکشیم. ارزش جایزه های بین المللی اسکار برای کودک کشانی است که امروز در میانمار و یمن کودک کشی می‌کنند.

وی افزود: ما باید خودباوری را در خودمان تقویت کنیم. دولت های ما باید درباره کاهش طلاق و اعتیاد گزارش دهند. کاهش پرونده های جرائم مهم است و این شاخص خوب کار کردن دولت هاست. تعهد و مسئولیت داریم که اجازه ندهیم با پول دولتی، فیلم ضد اخلاقی و ضد خانواده  تولید شود.

در این مراسم، هنرمندانی چون: حمید شایگان، علی فریدونی، جلیل رسولی، حسن معمار، علیرضا حنیفی، شهریار بحرانی، جمار شورجه، حبیب‌الله صادقی، هادی عبدالملکی، مراد سروری، غلامحسین راه‌پیما و غلامرضا راغب تجلیل شدند.

همچنین از رزمندگان و خانواده های شهدا حمیدرضا دولت‌شاهی، معصومه کریمیان، زهرا شیعه، صادق رزین، غلامرضا بهمن، اکبر اکبریان، تورج حمزه، حشمت بخشی و علی وفادار نیز تقدیر شد.

بنا بر این گزارش، علی فریدونی با تقدیم هدیه خود به شهید حججی گفت: روزگار دفاع مقدس من نیز جوانی متاهل و در سن شهید حججی بودم که در جبهه به جای اسلحه، دوربین به دست گرفتم و همه زندگی و عمرم را مدیون شهدا هستم و هدیه ناقابلم را تقدیم به شهید حججی می کنم.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار