نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری:

بانوان زینبی امروز، انتقال‌دهنده ارزش‌ها به نسل جوان باشند

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری، گفت: زنان امروز جامعه اسلامی با الگوگیری از حضرت زینب (س) باید پیام اسلام و فلسفه عاشورا را به‌درستی به فرزندان و نسل‌های جدید انتقال دهند.
کد خبر: ۲۵۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸ - 26September 2017

بانوان زینبی امروز، انتقال‌دهنده ارزش‌ها به نسل جوان باشندبه گزارش دفاع پرس از ایلام، آیت‌الله «سید محسن سعیدی گلپایگانی»، نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز (4 مهر) در همایش امر به‌ معروف و نهی از منکر و حجاب و عفاف در مرکز رفاهی لاله این شهر، اظهار کرد: شرط تعالی فقط ایمان است که این امر برای مردان وزنان یکسان است.

وی، بابیان اینکه دین مبین اسلام برای زنان ارزش و جایگاه ویژه‌ای قائل است، یادآور شد: زن درحرکت عظیم عاشورا نیز نقش مهمی و ویژه‌ای بر عهده داشته است به‌طوری‌که از ابتدای این حرکت و قیام الهی، زن به همراه امام و مقتدای خویش درصحنه‌های مختلف حضور پررنگ و چشم‌گیری داشته است.

آیت‌الله سعیدی گلپایگانی، یادآور شد: در واقعه کربلا زنان پیام‌آور کربلا هستند، دشمنان و یزیدیان می‌خواستند که کربلا در همان کربلا بماند و دفن شوند و فجایع کربلا و حوادثی که بر امام حسین (ع) ویارانش رفت در همان کربلا باقی بماند اما زنان کربلا، پیام‌آور این واقعه شدند و محور این حرکت نیز حضرت زینب (س) بوده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: زنان در واقعه کربلا پیام‌آور خون شهدای کربلا بودند و این اولین نقش زنان در حادثه کربلا به شما می‌رود و امروز نیز زنان جامعه اسلامی لازم است که با الگو گیری از حضرت زینب (س) در تربیت و هدایت و انتقال اسلام اصیل به فرزندان نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.

وی، بابیان اینکه حضرت زینب (س) در حادثه کربلا همواره طرف مشورت امام حسین (ع) بوده است و هنگامی‌که امام حسین (ع)، ایشان را می‌دیدند به تمام‌قد به احترام خواهر گرامی‌شان می‌ایستادند و این امر نشان دهند ارزش و جایگاه زن در سیره ائمه اطهار (ع) است که امروز نیز باید این ارزش و جایگاه در سطح جامعه به‌خوبی تبیین شود.

آیت‌الله سعیدی گلپایگانی، بیان کرد: جاهلیت مدرن امروز از زنان به‌عنوان ابزارهای تبلیغاتی کالاها و درراه‌های نادرست و حتی برده‌داری به نحو مدرن بهره می‌گیرد و سؤال اینجاست که آیا ارزش، همین امور غربی‌هاست یا اینکه آنچه اسلام به‌عنوان ارزش و جایگاه برای زنان قائل شده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری، گفت: امروز برخی با سؤالی بر این محور که تفاوت زن و مرد در حقوق و فقه اسلامی چیست؟ سعی در ایجاد شبهه در موضوع زن و جایگاه زن‌دارند، گفت: در جواب باید گفت که آنچه بد است تبعیض است و نه تفاوت، تفاوت به نسبت استحقاق عین عدالت است.

وی، ابراز کرد: اسلام تفاوت قائل است اما تبعیض ندارد به‌طور مثال دیه مرد مسلمان دو برابر زن است و این تفاوت ناشی از این است که اسلام مرد را به‌عنوان محور اقتصاد خانواده می‌داند و از طرفی دیه مردم به زن و فرزندانش و خانواده می‌رسد.

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری، در پایان خاطرنشان کرد: باید مراقب بود و بر اساس تحلیل و آگاهی درست اظهارنظر کرد و این شبهات در برخی از رسانه‌ها و فضاهای مجازی مطرح می‌شود بی‌انصافی است و ناشی از عدم آگاهی و تأمل درست در موضوعات است.

این همایش با همکاری معاونت امور زنان و خانواده، ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان، سازمان بسیج جامعه زنان استان و با حضور رابطین امربه‌معروف و نهی از منکر ادارات و نهادهای دولتی استان ایلام برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار