سردار اشتری با رئیس پلیس مرزبانی چین دیدار و گفت‌وگو کرد

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با رئیس پلیس مرزبانی چین دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۲۵۹۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱ - 26September 2017
پلیس مرزبانی در برقراری امنیت در هر کشوری بسیار موثر است
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در دیدار با رئیس پلیس مرزبانی چین، بر تقویت تعاملات مرزبانی میان دو کشور تاکید کرد.
 
تبادل نظر در خصوص توانمندی‌های مرزبانی، ارتقاء تعاملات دو کشور در حوزه‌های تبادل اطلاعات، مبارزه با تروریسم بین الملل و افراط‌گرایی از دیگر محورهای مورد گفت‌وگو در این دیدار بود.

سردار اشتری وضعیت امنیت چین را به علت گسترش مجموعه پلیس به ویژه پلیس مرزبانی مطلوب خواند و اظهار داشت: چین تهدیدات خاص خود را دارد اما با اشراف به مسائل، تمام تهدیدات را شناسایی و خنثی کرده است.

وی با بیان اینکه ایران و چین مرز مشترک ندارند، افزود: اما توانسته‌ایم از تجربیات چین در زمینه مرزبانی استفاده کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی به فعالیت‌های تروریست‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای اشاره کرد و افزود: می‌توانیم با همکاری‌های خوب و مناسب، بر گروه‌های تروریستی اشراف داشته و به مبارزه با آن‌ها بپردازیم.
 
وی ظرفیت پلیس مرزبانی چین را خوب دانست و با اشاره به ناامنی‌های کشورهای همسایه ایران و فعالیت گروه‌های تروریستی بیان کرد: با این وجود، مرزبانی ایران توانسته، امنیت خوبی را در مرزها ایجاد کند.

سردار اشتری فعالیت گروه تروریستی داعش را در صدر گروه‌های تروریستی خواند و گفت: این تروریست‌های تکفیری، مردمان بی‌گناه را از بین می‌برند.

در این دیدار، بر همکاری و تعامل برای مبارزه با تروریسم که امنیت کشورها را به مخاطره می‌اندازد، تاکید شد.
 
رئیس پلیس مرزبانی چین هم در این دیدار، برقراری امنیت در ایران را با وجود ناامنی‌های فراوان در اطراف آن، خارق العاده توصیف و بر استفاده از تجربیات ایران در این زمینه تاکید کرد.

همچنین دو طرف در این دیدار، بر تهیه پیش نویس تفاهم‌نامه میان پلیس مرزبانی دو کشور تاکید کردند که می‌تواند نقش موثری در برقراری امنیت دو کشور داشته باشد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار