امیر الهامی:

رویت شی نورانی در آسمان مربوط به آزمایش موشک بالستیک روسیه بود

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی ارتش گفت: رویت شی نورانی در آسمان برخی از نقاط کشور مربوط به آزمایش موشک بالستیک روسیه بود.
کد خبر: ۲۵۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ - 27September 2017
رویت شی نورانی در آسمان مربوط به آزمایش موشک بالستیک روسیه بود

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، در پی رویت شی نورانی در آسمان برخی از نقاط کشور امیر سرتیپ دوم «علیرضا الهامی» معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) اظهار داشت: حوالی ساعت 19 دیروز بر اساس گزارش پست‌های دیده‌بانی شبکه پدافند هوایی و همچنین گزارش‌های مردمی رویت یک شی نورانی در آسمان کشور واصل شد و قرارگاه پدافند هوایی بر اساس ماموریت خود آمادگی لازم برای مقابله و حتی درگیری با این شی نورانی را ایجاد کرد.

امیر الهامی در ادامه گفت: بررسی‌های دقیق و کارشناسی پدافند نشان داد که رویت این شی نورانی مربوط به موشک بالستیک RS-12M روسیه با برد هزار کیلومتر بوده است که از میدان تیری در شمال دریای خزر شلیک و در محلی به نام ساری شاگان قزاقستان فرود آمده است.

وی افزود: مسیر پروازی این موشک از آسمان ایران نبوده است و به خاطر ارتفاع بسیار بالای پرواز و ساعت شلیک آن از برخی از نقاط ایران مانند بیرجند، طبس ،یزد، اراک، شیراز و تهران قابل مشاهده بوده است.

امیر الهامی در ادامه تصریح کرد: قرارگاه پدافند هوایی با اشراف اطلاعاتی تحرکات را رصد و به موقع تحلیل و تصمیم لازم را اتخاذ می‌کند، همانطور که در ساعت شلیک این موشک تعداد 119 پرواز از آسمان کشور در حال عبور بوده است که برخی از پروازها هم رویت این شی را گزارش کرده‌اند که همین امر حساسیت کار و دقت در تصمیم‌گیری را بیشتر می‌کرد.

امیر الهامی تاکید کرد: همزمان با بررسی‌های تخصصی پدافند در این مورد گزارش‌های مردمی به موقع و در لحظه واصل می‌شد که این واقعیت دوباره یادآوری شد که مردم بزرگ ایران حامیان همیشگی نیروهای مسلح هستند و این همان تدبیر راهبردی مردمی کردن دفاع است.

وی ضمن تشکر از مردم به خاطر حساسیت در این مورد و ارائه گزارش‌های به موقع گفت: تلفن‌های شبکه یکپارچه پدافند هوایی به شماره 02133240286 و 02144591498 جهت اخذ گزارش‌های مردمی در خصوص موارد مشابه در نظر گرفته شده است.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) در پایان از مردم خواست عکس‌ها و فیلم‌های تهیه شده در خصوص موارد مشابه را از طریق پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آدرسWWW.AJA.IR بخش پدافند هوایی بارگذاری نمایند و تا تعیین تکلیف موضوع و شناسایی اشیا مشکوک از انتشار اخبار و تصاویر در فضای مجازی خودداری کنند.

انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار