حجت‌الاسلام شرفخانی در نشست خبری:

برنامه‌ریزی دشمن برای علنی کردن «روزه‌خواری» / ۱۸۰۰ امامزاده میزبان طرح افطاری ساده خواهند بود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای علنی کردن «روزه‌خواری» در سطح جامعه، گفت: هزار و ۸۰۰ امامزاده میزبان طرح افطاری ساده ماه مبارک رمضان خواهند بود.
کد خبر: ۲۵۹۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ - 15May 2018

برنامه ریزی دشمن برای علنی کردن «روزه‌خواری» / یک‌هزار و ۸۰۰ امامزاده میزبان طرح افطاری ساده خواهند بودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری «طرح ملی ضیافت الهی و محافل انس با قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه کشور» با حضور حجت‌الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی این سازمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام «احمد شرفخانی» معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در این مراسم با بیان اینکه خداوند متعال نگاه خاصی در ماه رمضان به بندگان خود دارد، اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در تمام مناسبت‌هایی که لازم به برنامه ریزی است در ۲ بخش فعالیت می‌کند؛ اولی در بخش مدیریت امور اوقاف و دیگری هم بقاع متبرکه است.

وی گفت: هدف دیگر این سازمان تقویت باور‌های دینی در جامعه و در سطح جامعه است که با توجه به استقبال مردم در امام‌زادگان ضرورت دارد ما برنامه‌های خاصی را برنامه ریزی و اجرا کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف بیان کرد: ۲۴ ضیافت الهی جهت تقویت مفاهیم قرآنی و نشر معارف دینی و تقویت اعتقادات و ایجاد فضای معنوی برنامه‌ریزی شده است که ان شا الله با حضور بیش از ۳ هزار مبلغ برنامه‌هایی مثل سخنرانی، تفسیر، بیان احکام و سبک زندگی اسلامی طراحی شده است.

حجت‌الاسلام شرفخانی بیان کرد: در همه امامزادگان یک وعده نماز جماعت و در برخی امامزادگان ۲ نماز برگزار خواهد شد. برپایی خیمه‌های معرفت علاوه بر برنامه‌های ثابت و سنتی، برنامه‌های خیمه‌های معرفت به صورت مشاوره و پاسخ به شبهات دینی و برنامه‌های ویژه برای جوانان و مشاوره اوقاف برگزار می‌شود. شب‌ها نیز برنامه‌های جشن ماه مبارک رمضان به صورت برنامه‌های شاد و معنوی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در هزار و ۲۰۴ امامزاده کرسی‌های تفسیر را برگزار می‌کنیم. کتاب تفسیر خلاصه حجت‌الاسلام قرائتی در اختیار مبلغین و طلبه‌ها قرار گرفته تا طی یک دوره تخصصی این جلسات تخصصی را برگزار کنند. برنامه افطار به عنوان افطاری ساده در یک هزار و ۸۰۰ امامزاده با استفاده از ظرفیت مردمی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف تصریح کرد: استفاده از ظرفیت ماه مبارک رمضان برای برنامه‌های آموزشی سبک زندگی «زندگی به رنگ خدا» سه مهارت فردی، ازدواج و تحکیم خانواده و مهارت تربیت فرزند آموزش داده می‌شود که اساتید این دوره‌ها مدرک رسمی دارند. مناسبت‌های مختلف این ماه با برنامه‌های خاص و ویژه‌ای برگزار می‌شود. ویژه برنامه «خدیجه مادر امت» همزمان با رحلت این حضرت برگزار می‌شود، چون توجه به سیره زندگی ایشان ضرورت دارد.

حجت الاسلام شرفانی گفت: سالروز میلاد حضرت امام حسن (ع) با برنامه ویژه جشن با نهادینه کردن فرهنگ وقف با عنوان طرح «مودت» در امامزادگان برگزار می‌شود تا مردم در برنامه‌های انفاق و احسان شرکت کنند. وقف مصحف در دستور برنامه‌های ما قرار دارد که هرکسی می‌تواند با هزینه ۷ هزار تومان واقف یک جلد قرآن کریم شود و ثواب آن را هدیه به شهدا کند.

وی بیان کرد: توجه به آستان مقدس امامزادگان تبیین شعار سال است. با توجه به وضعیت کشور و شعار «حمایت از کالای ایرانی» تبیین شعار سال ضرورت دارد که توسط مبلغین موضوع کالای ایرانی تبیین شود و مجموعه‌های نمایشگاهی و کمپین‌های تبلیغاتی تبیین شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: برنامه شب‌های قدر به طور ویژه در تمام ۲ هزار و پانصد امامزاده برگزار خواهد شد. بحث مناجات خوانی که از سال گذشته آغاز شده است امسال نیز هرشب است تا صبح با دعای ابوحمزه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام شرفانی اظهار داشت: پرتابل راسخون که روزانه تا ۷ صد هزار بازدید دارد سال‌هاست که فعالیت دارد. امسال پویش‌هایی مختلفی با موضوعات مختلف با ایجاد کلیپ‌های مفهومی، کارهای گرافیکی، فایل‌های صوتی و تصویری و متن‌های با عنوان «پویش قرار نهم» در مجموعه فضای مجازی با محوریت ماه رمضان در این پارتابل بارگزاری خواهد شد.

وی از برگزاری نخستین کمپین تثبیت اعتقادات دینی خبر داد و بیان کرد: دشمنان ما در مناسبت‌های دینی پویش و کمپین‌هایی را برای ایجاد شبهات در بین مردم برنامه‌ریزی می‌کنند. امسال علنی کردن روزه‌خواری توسط دشمن برنامه‌ریزی شده که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌‌اند که لازم است مردم نسبت به آن آگاه باشند. اولین کمپین راسخون برای ایجاد فضاسازی کشوری ایجاد شده که با نگاه تثبیت اعتقادات و رفتارهای اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار