با حضور خانواده شهید مدافع حرم صورت گرفت؛

رونمایی از مستند «مهندسی در جنگ» در پارک علم و فناوری قم

همزمان با هفته دفاع مقدس، مجموعه مستند «مهندسی در جنگ»، طی مراسمی در محل پارک علم و فناوری استان قم رونمایی شد.
کد خبر: ۲۵۹۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ - 28September 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، مجموعه مستند «مهندسی در جنگ»، طی مراسمی با حضور خانواده شهید «علی‌اکبر عربی» از شهدای مدافع حرم استان قم، در محل پارک علم و فناوری استان قم رونمایی شد.

سرهنگ «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، طی سخنانی در این مراسم، راز ماندگاری آثار فاخر ارزشی را برخورداری از رویکرد علمی و هنری دانست و اظهار داشت: هر فعالیتی که به زبان هنر و با پشتوانه علمی باشد، جاودانه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ابتکارات دوران دفاع مقدس کم نظیر بوده است، یادآور شد: در آثار دفاع مقدس، به قدر کفایت به سه وجه شور، حماسه و معنویت در جنگ پرداخته شده اما متاسفانه تبیین و بازتاب عقلانیت، خلاقیت و جایگاه علم و فناوری در مدیریت جنگ مغفول و مظلوم مانده است.

رونمایی از مستند «مهندسی در جنگ» در پارک علم و فناوری قم

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم، حماسه «شکست حصر آبادان» را از شاهکارهای «مهندسی در جنگ» توصیف کرد و گفت: واقعا جوانان این مرز و بوم، در اوج تحریم‌ها و کمبودها و در زیر آتش بی‌پایان دشمن، با روحیه ولایت‌پذیری و شهادت‌طلبی خود، جنگ را مدیریت کردند و تولید آثاری همچون مستند مهندسی در جنگ، مسئولیت افتخارآمیز پارک علم و فناوری را در حمایت از محصولات نوآورانه و ارزش‌گرایانه در حوزه دفاع مقدس، دو چندان می‌کند.

در ابتدای این مراسم، که همزمان با سالروز شکست حصر آبادان در محل پارک علم و فناوری استان واقع در ابتدای پردیسان قم برگزار شد، «شوشتری پور» مدیر مرکز رشد علوم انسانی و اسلامی پارک علم و فناوری استان قم، گزارشی از حمایت پارک علم و فناوری از فناوری‌های نرم و هویت‌ساز ارائه داد.

در مراسم فوق، مجموعه مستند «مهندسی در جنگ» با حضور مسئولان حوزه هنری و انجمن سینمای جوانان قم و دیگر مسئولان حاضر، به دست همسر شهید مدافع حرم استان قم، شهید «علی اکبر عربی» رونمایی و از خانواده معظم این شهید عزیز نیز تجلیل شد.

یادآور می‌شود، مجموعه مستندهای مهندسی در جنگ، محصول موسسه «فراسوی اوج انتظار» مستقر در مرکز رشد علوم انسانی و اسلامی پارک علم و فناوری استان قم بوده و محوریت فعالیت آن، تولید مستندهای سینمایی با هدف تبیین جایگاه فناوری و خلاقیت رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس است.

برگزاری مسابقه «بازی‌نامه نویسی» با مضمون هشت سال دفاع مقدس، از جمله دیگر برنامه‌ها و اقدامات پارک علم و فناوری استان قم بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها