هاشمی در جمع خبرنگاران:

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش مهمی در فرهنگ کشورمان دارد

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت تاریخ، اشیا و اسناد تاریخی و ضرورت بیان تاریخ به روش‌های هنری برای مردم، جوانان و آیندگان، گفت: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش مهمی در فرهنگ کشورمان دارد.
کد خبر: ۲۵۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ - 28September 2017

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش مهمی در فرهنگ کشورمان داردبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محسن هاشمی رفسنجانی» رئیس شورای شهر تهران در حاشیه دومین جلسه هیئت امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت تاریخ اظهار داشت: تجربه تاریخ برای آیندگان بسیار مهم است؛ لذا وظیفه ماست که ضمن احیای تاریخ گذشته و معرفی تاریخ با استفاده از روش‌های هنری به مردم، جوانان، دانش آموزان و دانشجویان، فضایی را آماده سازیم تا آیندگان نیز از گذشته تاریخ مطلع شوند.

وی اضافه کرد: اسناد و اشیا تاریخی نیز بسیار مهم هستند و اگر به موقع و خوب جمع آوری و نگهداری نشوند، در معرض نابودی قرار خواهند گرفت.

هاشمی خاطرنشان کرد: در نتیجه موزه‌ها و مراکز اسناد نقش مهمی در فرهنگ کشور دارند که خوشبختانه شهرداری تهران اهمیت ویژه‌ای به این موضوع داده و تلاش‌های خوبی نیز انجام داده است، به گونه‌ای که امروز موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را داریم.

وی بیان کرد: بر اساس اساسنامه جدید که به تایید مقام معظم رهبری رسیده است، این موزه با عنوان «موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» شناخته می‌شود و قرار بر این شده است تا هر سال، دو جلسه هیئت امنای این موزه برگزار و تصمیمات اساسی در هیئت امنا اتخاذ شود.

هاشمی بیان داشت: در جلسه امروز گزارشی از فعالیت‌های این موزه در سال‌های گذشته ارائه و ارکان جدید معرفی شدند. مدیرعامل جدید این موزه نیز در این جلسه معرفی شد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی گفت: در این شورا که طی سال جلساتی را برگزار می‌کند، بحث‌های پشتیبانی و محتوایی موزه مطرح و پیگیری خواهد شد تا ان شاالله فعالیت‌های موزه سامان بیشتری پیدا کند و بتوانیم تاریخ معاصر کشورمان و دفاع مقدس را به سمع و نظر مردم، جوانان و آیندگان برسانیم.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها