معاون علمی مرکز تاریخ جامع و دانشنامه استانی دفاع مقدس:

470 مدخل دانشنامه استانی دفاع مقدس در خراسان شمالی شناسایی شد

معاون علمی مرکز تاریخ جامع و دانشنامه استانی دفاع مقدس گفت: میانگین تعداد مداخل دانشنامه استانی دفاع مقدس نزدیک به 500 عدد است که با توجه به تعداد 470 مدخل دانشنامه خراسان شمالی شامل 197 مدخل شهدا و اشخاص، 175 مدخل فرهنگی و اجتماعی و 98 مدخل نظامی و جغرافیایی در رنج نرمال قرار دارد.
کد خبر: ۲۶۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰ - 03October 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، «علی میرهاشمی» معاون علمی مرکز تاریخ جامع و دانشنامه استانی دفاع مقدس در جلسه تصویب مداخل دانشنامه دفاع مقس خراسان شمالی که بعد از ظهر امروز در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی برگزار شد، با بیان مطلب فوق اظهار داشت: ایده تدوین دانشنامه به 15 سال پیش بر می‌گردد، دو سال قبل ایده تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس مطرح شد، دانشنامه‌ها در واقع کتب مرجعی هستند که محققین اول به آنها مراجعه می‌کنند، اعتبارشان بالاست و اطلاعات را به صورت فشرده در اختیار محققین قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه تصمیم بر این شد که هر استانی دانشنامه دفاع مقدس خودش را داشته باشد افزود: برای این کار فرآیندهایی تعریف و کارگاه‌های آموزشی برگزار شد مانند کارگاه مدخل‌یابی که کارشناسان ما در این مدت در خدمت دوستان ما در استانها بودند.

میرهاشمی ادامه داد: در دانشنامه استانی ما سه گروه تعیین کردیم و مداخل بر اساس این سه گروه که عبارتند از شهدا و اشخاص، نظامی و جغرافیا و فرهنگی و اجتماعی تعیین می‌شوند.

470 مدخل دانش نامه استانی دفاع مقدس در خراسان شمالی شناسایی شده است 

معاون علمی مرکز تاریخ جامع و دانشنامه استانی دفاع مقدس گفت: پس از نهایی شدن مدخل مرحله بعدی تشکیل پرونده علمی و نوشتن مقاله است که برای هر مدخل باید حداقل مقاله‌ای با 250 کلمه نگاشته شود، نوشتن مقالات چارچوب خاصی دارد و در سه مرحله ارزیابی می‌شود که بودجه‌ای جداگانه برای آنها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار