فشار پنتاگون به انگلیس؛ لندن باید نیروهای بیشتری به افغانستان اعزام کند

منابع آگاه خبر دادند که وزیر دفاع آمریکا طرح اعزام 85 نظامی انگلیسی به افغانستان را ناکافی دانسته و از انگلیس خواسته تا مشارکت خود را در افغانستان افزایش دهد.
کد خبر: ۲۶۰۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ - 06October 2017
فشار پنتاگون به انگلیس؛ لندن باید نیروهای بیشتری به افغانستان اعزام کند

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، واشنگتن از انگلیس می‌خواهد تا نظامیان بیشتری را به افغانستان اعزام کند و پنتاگون معتقد است که طرح لندن برای اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان کافی نیست.

اخیرا وزارت دفاع انگلیس از اعزام 85 نظامی بیشتر برای آموزش نیروهای امنیتی افغان خبر داده بود که تعداد نظامیان این کشور در افغانستان را به 600 نفر می‌رساند، اما وزارت دفاع آمریکا افزایش محدود نیروهای انگلیسی در افغانستان را کافی نمی‌دانند و خواستار مشارکت بیشتر انگلیس در افغانستان شدند.

این در حالی است که رییس جمهور آمریکا ماه گذشته گفته بود واشنگتن در نظر دارد تا چند هزار نظامی بیشتر به افغانستان اعزام کند و از متحدین آمریکا در ناتو نیز خواست تا تعداد نیروهای نظامی خود در افغانستان را افزایش دهند.

«کی بیلی هاچسن» نماینده جدید آمریکا در ناتو اعلام کرد که سازمان ناتو باید نیروهای بیشتری برای همراهی 3 هزار سرباز آمریکایی به افغانستان اعزام کنند.

گفته می‌شود که مقامات آمریکایی در ماه‌های اخیر نیز در دیدار با مقامات انگلیسی در لندن موضوع اعزام نظامیان بیشتر انگلیسی به افغانستان را مطرح کردند.

یک منبع آگاه در این باره گفت: پیام وزیر دفاع آمریکا واضح است، وی خواستار مسئولیت پذیری بیشتر انگلیس در افغانستان است.

این منبع به نقل از «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا گفت: اعزام 85 نظامی توسط انگلیس کافی نیست، انگلیس قادر به ایفای نقش بیشتری در افغانستان است.

نظامیان انگلیسی از پنج سال گذشته در یک آکادمی نظامی واقع در حومه شهر کابل مشغول آموزش افسران افغان هستند و نظامیان این کشور همچنین بخشی از نیروهای امنیتی کابل و نیروهای ویژه را برای عملیات ضد تروریستی تشکیل می‌دهند.

لندن همچنین پیشنهاد آموزش نیروی هوایی افغانستان را مطرح کرده، اما واشنگتن خواستار مشارکت بیشتر انگلیس است.

در حالی که ترامپ از اعلام زمان مشخصی برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان خودداری کرده است اما «اشرف غنی» رییس جمهور این کشور اعلام کرد که انتظار می‌رود تا در چهار سال آینده بیشتر نظامیان خارجی قادر به ترک افغانستان باشند.

از سوی نیز ژنرال ماتیس که اخیرا به کابل نیز سفر کرده است در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا تصریح کرد: ممکن است تا در 10 سال آینده نیز مشاورانی در افغانستان داشته باشیم.

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار