به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی

خاطرات جواد مقصودی منتشر شد

انقلاب اسلامی همان‌گونه که محصول فعالیت‌های گسترده‌ی گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه بوده است، باید از زبان افرادی متفاوت و متعدد نیز بازگو شود تا علاوه بر دسترسی جامع‌تری به جزئیات وقایع، چگونگی و زوایای گوناگون وقایع نیز پدیدار شوند.
کد خبر: ۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱ - 01September 2013

خاطرات جواد مقصودی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در جدیدترین اثر خود اقدام به چاپ و انتشار کتاب (خاطرات جواد مقصودی)نموده است که این کتاب توسط خانم فاطمه نظری کهره تدوین گردیده است.

خاطرات جواد مقصودی اطلاعات سودمندی از وقایع دههی 1330 و فعالیتهای «گروه شیعیان»که راوی خود از اعضای شورای مرکزی آن بوده است و تاکنون اطلاعات کمی دربارهی آن منتشر شدهاست - در اختیار پژوهشگران تاریخ انقلاب اسلامی میگذارد. این گروه بعد از فوت آیتالله العظمی بروجردی و تشکیل هیئت مؤتلفهی اسلامی یکی از ارکان مؤتلفهی اسلامی شد. همچنین ایشان خاطرات نسبتاً جامعی از آغاز نهضت امامخمینی، فعالیتهای مبارزان با رژیم پهلوی در دوران تبعید امام و وقایع مربوط به این دوره ارائه دادهاند. با توجه به مسئولیت راوی در مدرسهی رفاه و مدرسهی علوی خاطرات دستِ اولی از نخستین روزهای ورود امام و فضای سیاسی نخستین سالهای انقلاب در اختیار ما قرار گرفته است. همچنین با عنایت به ادارهی ستاد نماز جمعه توسط راوی بهمدت 27 سال، خاطرات منحصربهفردی در این زمینه نیز ارائه شدهاست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار