نمونه دیگری از رفتارهای دوگانه؛

نشست اتحادیه عرب در مورد تحولات سوریه در مصر

در حالی که هنوز رفتارهای خشونت آمیز دولت جدید مصر در سرکوب مردم این کشور پایان نیافته است، اتحادیه عرب در حالی به بی توجهی خود به خشونت ها در این کشور ادامه می دهد، اعلام کرد برای بررسی وضعیت سوریه نشستی اضطراری در قاهره پایتخت مصر برگزار می کند.
کد خبر: ۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴ - 01September 2013

نشست اتحادیه عرب در مورد تحولات سوریه در مصر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در حالی که طبق برنامه پیشین قرار بود نشست اتحادیه عرب در روز سه شنبه برگزار گردد، اما بنا به آنچه برخی از کشورهای این اتحادیه "تحولات سریع" در سوریه توصیف کرده اند، نشست دولت های عضو این اتحادیه امروز (یکشنبه) برگزار خواهد شد.

به گزارش "الجزیره": "احمد بن حلی" معاون اتحادیه عرب طی سخنانی در روز گذشته اعلام کرد به دلیل سرعت تحولات در سوریه و تقاضای برخی دولت های عضو نشست پیش روی اتحادیه در روز یکشنبه و در قاهره پایتخت مصر برگزار خواهد شد.

گفتنی است اتحادیه عرب به پیروی از برخی اعضای اصلی آن مانند عربستان سعودی از ابتدای بحران در سوریه با اتخاذ مواضع جانبدارانه از شورشیان این کشور حمایت نموده است و در روزهای اخیر نیز دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده است.

شایان ذکر است در حالی شاهد پیگری ها و نشست های مختلف اتحادیه عرب در مورد بحران سوریه با هدف محکومیت دولت کنونی این کشور هستیم که این اتحادیه در مقابل کشتارهای هفته های گذشته مصر و سرکوب خشونت آمیز مردم توسط نیروهای امنیتی سکوت اختیار کرده بود. نکته قابل توجه دیگر در این رابطه این موضوع می باشد که اتحادیه عرب ضمن بی توجهی به ناآرامی ها در مصر و فضای امنیتی این کشورر علیه اعتراض های مردمی، در پی آن است نشست خود برای بررسی وضعیت سوریه را در قاهره برگزار نماید.
 

نظر شما
پربیننده ها