محسنی اژه‌ای در یکصد و نوزدهمین نشست خبری/ 1

دستگیری بدهکار 30 هزار میلیاردی مرتبط با 14 بانک/ روایت جعل ناشیانه عناوین و امضای مسئولان عالی قوه‌قضاییه

سخنگوی قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه اخیراً یکی از افرادی را که فساد بانکی داشت، دستگیر کرد و طبق گزارش بانک مرکزی، این فرد با ۱۴ بانک مرتبط بوده و تسهیلات گرفته و بیش از ۳۰هزار میلیارد ریال بدهی دارد که حدود ۱۶هزار میلیارد آن بدهی معوق است.
کد خبر: ۲۶۱۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ - 08October 2017
دستگیری بدهکار 30 هزار میلیاردی مرتبط با 14 بانک/ روایت جعل ناشیانه عناوین و امضای مسئولان عالی قوه‌قضاییه
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «غلامحسین محسنی‌اژه‌ای» در یکصدونوزدهمین نشست خبری خود با تشکر از حضور پرشور مردم در تشییع پیکر شهید حججی اظهار کرد: بر اساس آنچه مسئولان برپایی این مراسم گفته‌اند، چنین مراسمی از ابتدای انقلاب تاکنون، بی‌نظیر یا کم‌نظیر بوده است.

وی ادامه داد: قوه قضاییه به‌طور جد مصمم است با هرگونه فسادی اعم از اقتصادی، امنیتی، نفوذ بیگانه بدون هیچ ملاحظه و خط قرمزی مبارزه و از حقوق مردم دفاع کند. در ماه‌های گذشته با اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی وظیفه خود را به‌خوبی انجام ندادند و وظیفه‌شان به‌روی دوش قوه قضاییه افتاده، برای دفاع از حقوق مردم و مقابله با مفسدین و مجرمین وارد شدیم. یکی از اینها، زمین‌خواری است. در 23 استان کشور در طول 6 ماه سال 96، 20 هزار و 341 هکتار زمین‌هایی که در طول سال‌ها تصرف شده بود، رفع تصرف شد و بیش از 47 هکتار نیز قلع‌وقمع ساخت‌وسازهای غیر مجاز داشتیم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: بانک‌ها به وظیفه خود در اعطای تسهیلات و اعتبارسنجی عمل نمی‌کنند و بخشی از منابع بانک‌ها در اختیار عده معدود و محدود قرار می‌گیرد و پول هم در جای خود صرف نمی‌شود و پول هم برنمی‌گردد. معتقدیم در اینجا یک کوتاهی جدی از ناحیه بانک‌ها وجود دارد. قوه قضاییه در این راستا، اخیراً یکی از افرادی را که فساد بانکی داشت، دستگیر کرد و طبق گزارش بانک مرکزی، این فرد با 14 بانک مرتبط بوده و تسهیلات گرفته و بیش از 30هزار میلیارد ریال بدهی دارد که حدود 16 هزار میلیارد آن بدهی‌ معوق است.

وی ادامه داد: کسی که این مقدار بدهی دارد، قطعاً قدرت، رانت و نفوذ دارد که از 14 بانک تسهیلات گرفته است. تسهیلات معوق داشته و جالب اینکه باز هم تسهیلات گرفته است. متأسفانه در این موارد، تا زمانی که قوه قضاییه وارد نشود، خود بانک‌ها اقدام جدی نمی‌کنند.

 روایت جعل ناشیانه عناوین و امضای مسئولان عالی قوه‌قضاییه
 
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: در بحث شرکت‌های تعاونی اعتبار نیز همین طور است و قوه قضاییه ناچار است وارد شود تا پول مردم از بین نرود. البته خود قوه قضاییه منبعی برای پرداخت پول مردم ندارد و ما ناگزیر با برخورد با متهم یا مجرم هستیم و سعی می کنیم اموال مجرمان را شناسایی و به مردم بازگردانیم اما گاهی اوقات یا پول ها و اموال از بین می رود یا از پول مردم سود داده‌اند.
 
وی ادامه داد: برخی از اینها زندان و بازداشت هستند و تمام تلاش قوه قضاییه این بوده که پول مردم از بین نرود. در مورد پرونده‌های اخیر مثل تعاونی اعتبار فرشتگان، کاسپین و سایر موارد، در طول ماه‌های اخیر، سه بار فقط شخص ریاست قوه قضاییه، جلسه تشکیل داده است.
 
سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: طبیعی است در این مبارزه فراگیر و جدی و بدون خط قرمز، مشکلاتی هم پیش می‌آید و ما این مشکلات را به جان خریده و خواهیم خرید و در این مسیر از شماتت دشنان و مخالفان و سنگ اندازی آنها هیچ ابایی نداریم. به هیچ وجه هم قوه قضاییه در برخورد با مفاسد، برخورد سیاسی ندارد. البته ممکن است فردی وابسته به جریان یا فردی باشد، جریان مقابل و رقبا بخواهد بهره برداری کند که این ربطی به قوه قضاییه ندارد.
 
معاون اول قوه‌قضاییه در رابطه با برخی از گرفتاری‌ها که از ناحیه دستگاه‌های دیگر برای قوه قضاییه ایجاد می‌شود گفت: یک چک برگشتی وقتی برگشت می‌خورد، دارنده چک کلی به زحمت می‌افتد و اگر شکایت کند، مراحل مختلفی باید طی شود و هزینه‌هایی هم پرداخت کند. مدتی پیش عرض کردم که موردی بود که در طول حدود چهار ماه بیش از 2 هزار و 800 برگ چک از یک شعبه بانک، تحویل فردی شده بود که این فرد در مدت نسبتاً کوتاهی از بانک‌های مختلف، 640 فقره چک برگشتی داشت. آیا نباید وقتی این تعداد چک برگشت می‌خورد، چک جدید صادر نشود؟ اخیرا با مورد مشابه دیگر برخورد کردیم که یک فردی از بانک‌های مختلف چک گرفته و بیش از 400 چک برگشتی دارد. از هر فقره چک یک پرونده هم تشکیل شود، کلی پرونده وارد دستگاه قضا می شود. تقاضا داریم بانک مرکزی و بانک ها نسبت به این موضوع توجه بیشتری کنند تا برای خود و مردم و قوه قضاییه دردسر کمتری پیدا شود.
 
محسنی‌اژه‌ای در ادامه گفت: افرادی جاعل هستند که عنوان یا نامه جعل کرده و از مردم اخاذی می کنند. سه الی چهار برگ جعلی آمده بود که گفتم در اختیارم بگذارند تا مشاهده کنم. یک برگ جعل کردند که زیر آن نوشته شده، سید ابراهیم رییسی معاون اول قوه قضاییه؛ آن هم در زمانی که آقای رییسی اصلا معاون اول نبوده است و مهر و امضا هم برای معاونت اول یا آقای رییسی نیست. به نام ریاست قوه قضاییه نامه دیگری جعل کردند که خطاب به رییس دیوان محاسبات کشور است و مطالبی از رییس دیوان محاسبات خواسته شده که اصلا ربطی ندارد. نامه دیگری به نام رییس دیوان عدالت اداری جعل کردند که همه این جعل ها بسیار ناشیانه است.
 
وی گفت: اخیرا موردی در کرمان و تهران در ارتباط با این نامه ها دستگیر شده و احتمالا هم باید یک جریان باشد. از مردم تقاضا دارم یک مقدار توجه داشته باشند.
 
بعضی‌ها به موساد وصل‌هستند اما خیلی ناشیانه مطلب جعل می‌کنند

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای درباره برخی شایعات مطرح‌شده درباره خانواده رئیس قوه‌قضاییه گفت: درباره خبرها و دروغ‌هایی که نسبت به قوه قضاییه و برخی مسئولان قوه قضاییه می‌دهند باید بگویم که کذب محض است. گاهی وقت‌ها با اینکه وصل به سرویس‌های جاسوسی مثل موساد هستند اما خیلی ناشی هستند و تنظیم مطالب خلاف‌شان هم قابل باور نیست.

وی ادامه داد: ضمن اینکه ساختن اینطور دروغ‌ها، مسبوق به سابقه است. در دهه اول انقلاب، بدتر از این حرف ها را علیه شهید بزرگوار، شهید بهشتی می‌زدند. کسانی هم این حرف ها را می‌زدند که خودشان در دامن آمریکا و انگلیس بودند و با اسرائیل همراهی می‌کردند و حتی در زمان جنگ در دامن صدام بودند و علیه کشور خودشان همکاری می‌کردند. خدا را شکر که دشمنِ ما را از احمق ها قرار داده است که وقتی می خواهند یک دروغی بسازند و یک مطلبی را جعل کنند، بلد نیستند. علتش هم واضح است. معلوم است که تیغ قوه قضاییه موثر واقع شده است و تیغ عدالت بر گردن مجرمین و نفوذی‌ها خوب فرود آمده است و ضربه کاری و به موقع بوده و به جایی که باید وارد می شد، وارد شده است.

سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: قوه قضاییه با این فضاسازی‌ها مطلقا کوتاه نخواهد آمد و در کار خود سست نخواهد شد و دست هر مجرم و مفسدی را بر اساس موازین شرعی و قانونی کوتاه می‌کنیم.

انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار