واکنش جانبدارانه سازمان همکاری اسلامی به گزارش سازمان ملل درباره یمن

سازمان همکاری اسلامی در واکنش به گزارش سازمان ملل درباره نقض حقوق کودکان یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شد که اطلاعات این گزارش دقیق نیست.
کد خبر: ۲۶۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ - 08October 2017
واکنش جانبدارانه سازمان همکاری اسلامی به گزارش سازمان ملل درباره یمن
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «یوسف بن أحمد العثیمین» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد که در گزارش سازمان ملل به منابع گمرا‌ه‌کننده بسنده شده و این گزارش فاقد دقت کافی است.

العثیمین ضمن نادیده گرفتن تجاوزات ائتلاف سعودی علیه مردم بی‌گناه یمن که تاکنون باعث شهید و زخمی شدن هزاران یمنی شده است، مدعی شد که «سازمان همکاری اسلامی امیدوار بود در گزارش سازمان ملل علل اصلی مداخله نیروهای ائتلاف عربی در یمن که پس از «کودتای» شبه‌نظامیان عبدالله صالح و انصارالله علیه دولت مشروع در یمن و تهدید صلح و امنیت در منطقه صورت گرفت، اشاره شود!»

بنابر گزارش شبکه «اسکای‌نیوز» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی همچنین ادعا کرد که اقدامات ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن به دلیل تمایل آن‌ها برای حفظ جان غیرنظامیان یمنی از جمله کودکان است و این ائتلاف برای بازگرداندن مشروعیت و مبارزه با تروریسم در یمن تلاش‌ می‌کند.

«آنتونیو گوترش» روز جمعه گزارش سالانه خود درباره کشورهای ناقض حقوق کودکان را به شورای امنیت ارائه کرد که در آن به اوضاع کودکان در درگیری‌های مسلحانه پرداخته و نام ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان نیز به عنوان ناقض حقوق کودکان در این گزارش ذکر شده است.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار