حسن خلیلی:

با شعر می توان ارزش های دفاع مقدس را نمایان کرد

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان فارس اظهار داشت: جشنواره شعر دفاع مقدس تاثیر فرهنگی خوبی در عرصه دفاع مقدس داشته است.
کد خبر: ۲۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸ - 01September 2013

با شعر می توان ارزش های دفاع مقدس را نمایان کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس در استان فارس، فراخوان ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس که به عنوان ترانه های مسلسل از اول تیر ماه تا 10 شهریور اعلام شده بود تا 15 شهریور ماه تمدید شد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان فارس گفت: ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس که به عنوان ترانه های مسلسل برگزار خواهد شد.

حسن خلیلی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به دبیر خانه این جشنواره تا دهم شهریور ماه اعلام شده است که تا 15 شهریور به مدت 5 روز تمدید خواهد شد اظهار داشت: موضوعات این جشنواره در چهار حوزه ی « جلوه های دفاع مقدس، پیوند دفاع مقدس و عاشورا، مقاومت ملل و بیداری اسلامی و همچنین شعر کودک و نوجوان دفاع مقدس» برگزار خواهد شد .

خلیلی تاکید کرد: علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 7252091و 7266942 تماس حاصل نمایند و یا از طریق پست به نشانی شیراز، انتهای خیابان لطفعلی خان زند، چهارراه غدیر، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس- کد پستی 7153954111- صندوق پستی: 71645339 ارسال نموده و یا از طریق وبلاگ www.bonyadfars.blogfa.comارسال نمایند.
 
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان فارس خاطر نشان کرد: طی پنج دوره گذشته این جشنواره با موفقیت و استقبال شاعران استان همراه بوده است و تاثیر فرهنگی خوبی در عرصه دفاع مقدس داشته است.
 
وی با اشاره به اینکه بسیاری از ابعاد و ویژگی های دفاع مقدس نا شناخته  است اذعان داشت: یکی از راه هایی که می توان ارزش های دفاع مقدس را نمایان کرد استفاده از هنر، شعر، تئاتر و سینما می باشد.

خلیلی افزود: دفاع یکی از عوامل مهم سیاسی و اجتماعی است و باید هنر به  کمک بیاید و دفاع مقدس مردم غیور ایران اسلامی را به تصویر کشیده که بهترین این هنر شعر است.
 
وی تصریح کرد: از میان انواع شعر نوع غنایی نخستین و پایدارترین نوع شعر است که به واسطه اینگونه اشعار احساسات و عواطف شخصی شاعر نمایان می شود.
 
دبیر علمی ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان فارس در این خصوص خاطر نشان کرد: تا پیش از سال 86 کنگره شعر دفاع مقدس به صورت متمرکز و کشوری برگزار می شد اما از این سال جشنواره استانی شعر دفاع مقدس برگزار گردید و برگزیدگان استانی جهت شرکت در کنگره سراسری شعر دفاع مقدس معرفی شدند.

محمد مرادی افزود: جایگاه فارس در شعر دفاع مقدس اساسی و تعیین کننده و اثر گذار بوده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی، معرفی، هدایت و پرورش استعدادها و داشته های استانی است بیان کرد: استان فارس جایگاه ویژه ای در ادبایت به خصوص ادبایت دفاع مقدس داشته است.
 
لازم به ذکر است که گزیده اشعار و نقد جشنواره های گذشته در کتابی تحت عنوان ترانه  های مسلسل به چاپ خواهد رسید.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار