گودرزی عنوان کرد؛

برنامه‌ریزی بسیج برای گسترش معنویت در دانشگاه‌ها/ برگزاری اردوهای راهیان نور و یادواره‌های شهدا

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه به دنبال گسترش معنویت در دانشگاه‌ها هستیم، بر لزوم توسعه اردوهای راهیان نور و برگزاری یادواره‌های شهدا تاکید کرد.
کد خبر: ۲۶۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ - 10October 2017
برنامه‌ریزی بسیج برای گسترش معنویت در دانشگاه‌ها/ برگزاری اردوهای راهیان نور و یادواره‌های شهدا
به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «داوود گودرزی» رئیس سازمان بسیج دانشجویی در نشست خبری که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و در آستانه برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی برگزار شد، اظهار داشت: از رئیس جمهور تقاضا داریم هرچه زودتر وزیر علوم را به مجلس معرفی کنند؛ زیرا معتقدیم دانشگاه موتور محرکه جامعه است؛ لذا برای ایجاد ثبات در حوزه آموزش عالی ضروری است که رئیس جمهور محترم فرد مورد نظر را معرفی کنند.
 
وی عنوان کرد: علی‌رغم اینکه کارهای خوبی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها انجام شده اما باید گفت که وضعیت فرهنگی دانشگاه‌ها خوب نیست، بر این اساس باید به گونه‌ای زمینه سازی کنیم تا شاهد رشد معنوی بیش از گذشته دانشجویان به عنوان آینده‌سازان کشور باشیم.
 
گودرزی بیان داشت: به دنبال گسترش معنویت در دانشگاه‌ها هستیم که در این رابطه می‌توان به گسترش راهیان نور در تمام طول سال اشاره کرد به نحوی که در تابستان امسال تعداد هشت هزار نفر به راهیان نور غرب و شمال غرب اعزام شدند، علاوه بر این دور دوم کنگره‌های شهدا آغاز شده که در دور اول آن 400 یادواره شهرستانی، هشتاد یادواره دانشگاهی و 32 یادواره استانی و یک یادواره ملی برگزار شد.
 
وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی اقداماتی همانند برگزاری راهیان نور و برپایی یادواره‌های شهدا را برای ارتقاء سطح فرهنگی دانشگاه‌ها انجام می‌دهد، تصریح کرد: این قبیل اقدامات بسیج دانشجویی اگر چه بازخوردهای خوبی داشته اما با وجود چهار و نیم میلیون دانشجو جای کار بسیاری دارد، البته در این رابطه هر سال رشد داریم که به عنوان مثال شهید حججی‌هایی که در دفاع از حرم اهل بیت به شهادت می‌رسند، در همین دانشگاه‌ها درس خوانده اند.
 
رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه یکی از کارهایی که دنبال می‌کنیم تبیین گفتمان انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: بسیج دانشجویی قائل به مرزبندی‌های سیاسی موجود در جامعه نیست بلکه فقط دو خط و جریان فکری را می‌شناسد و آن هم به تعبیری جریان انقلابی و غیر انقلابی است؛ برخی‌ها که مسئولیت هم داشتند مناسبات داخلی و خارجی نظام را قبول ندارند و یا به جهت وابستگی زیادی که به غرب داشتند به عنوان نفوذی در بدنه نظام عمل می‌کردند اما در مقابل این جریان، جریان انقلابی هم وجود دارد که سعی کردیم این دو جریان را خارج از دعواهای سیاسی رایج در کشور از یکدیگر تمیز دهیم.
 
گودرزی در ادامه به موضوع فعالیت‌های دانشجویان بسیجی در کمک به نیازمندان پرداخت و عنوان کرد: در محرومیت زدایی و فعالیت‌های جهادی در تابستان امسال، 1300 گروه جهادی که بالغ بر 44 هزار نفر می‌شد، به مناطق محروم سفر کردند و در عرصه‌های مختلف عمرانی، مددکاری، درمانی و آموزشی و غیره فعالیت‌هایی را انجام دادند؛ در این رابطه معتقدیم این گونه فعالیت‌ها نباید محدود به زمان‌های خاصی شود بلکه باید در تمام روزهای سال این گونه فعالیت‌ها ادامه یابد.   
 
وی با اظهار این مطلب که برای تربیت مدیران آینده کشور نیز دوره‌های خط امام را برگزار می‌کنیم که امسال 15 هزار نفر آموزش‌های دیده بانی انقلاب و اندیشه‌های انقلاب را فرا گرفتند، درباره سفر اربعین دانشجویان هم اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های بسیج دانشجویی در کمک به دانشجویان علاقمند به پیاده روی اربعین، تسهیل‌گری سفر دانشجویان است به همین منظور برای خروج دانشجویان پسر از کشور، فقط تعهد محضری از آنها گرفته شد که امسال این تعهد محضری را هم حذف کردیم.
 
رئیس سازمان بسیج دانشجویی بیان داشت: فعالیت دیگری که به منظور تسهیل سفر اربعین برای دانشجویان صورت گرفته، راه اندازی سامانه جامع به نام «سقا» است که در این سامانه هر اقدامی که لازمه خروج از کشور یا مسائل فرهنگی مراسم اربعین باشد، در دسترس قرار دارد.
 
وی ادامه داد: سامانه «سقا» که تنها پنج روز از فعالیت آزمایشی آن می‌گذرد تا امروز 56 هزار نفر از آن بازدید کردند و از این تعداد 16 هزار نفر برای گذراندن مراحل خروج از کشور، در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.
 
گودرزی در ادامه به موضوع همه پرسی اقلیم کردستان عراق هم اشاره کرد و گفت: اجماع جهانی علیه این همه پرسی غیر قانونی صورت گرفته زیرا هم با قوانین بین المللی و هم با قانون اساسی عراق مغایرت دارد؛ از سوی دیگر باید دید ذی‌نفعان این همه پرسی چه کسانی هستند؟
 
وی با اظهار این که موضع ما محکویت این اتفاق است و مردم اقلیم کردستان را هم به رعایت قانون اساسی عراق دعوت می‌کنیم، تاکید کرد: مردم کردستان عراق با جدایی نفع چندانی عایدشان نخواهد شد زیرا هم اکنون اقلیم کردستان از خودمختاری در بحث اقتصادی و فروش نفت و غیره برخوردار است اما در صورت جدایی، در منطقه بحران جدیدی را بعد از پایان یافتن غائله داعش بوجود می‌آوردند و این هم همان هدفی است که اسرائیل در پشت پرده این همه پرسی دنبال می‌کند.
 
گودرزی با انتقاد از برخی به اصطلاح روشنفکران داخلی، بیان داشت: برخی افراد به اصطلاح روشنفکران داخلی در موضوع همه پرسی اقلیم کردستان عنوان کردند که همه پرسی و درخواست جدایی حق همه قومیت‌ها و اقلیت‌ها است؛ حرفی که غیرمنطقی و دارای تبعات است زیرا اگر این گونه باشد که دیگر «سنگ روی سنگ بند نمی‌شود».
 
وی در ادامه درباره برجام و اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج این کشور از برجام نیز گفت: تجربه سه چهار سال اخیر که از تصویب برجام می‌گذرد نشان می‌دهد که برای چندمین بار دولت جمهوری اسلامی ایران به دولتی دروغگو اطمینان کرد تا مشکلی از کشور حل شود و در این رابطه امتیازاتی را هم داد اما آنچه باید روی می‌داد، نشد.
 
رئیس سازمان بسیج دانشجویی تاکید کرد: این موضوع باعث شده تا اکنون در جمهوری اسلامی ایران مسئول عاقلی که بخواهد مجدد با آن‌ها در موضوعات دیگر مذاکره کند، وجود ندارد و اگر هم صحبتی در این زمینه بکند، حرف عاقلی نزده است.
 
وی اضافه کرد: اکنون فضایی بین مسئولین بوجود آمده که بیان‌گر وحدت و انسجام آنها در این موضوع است؛ در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا باید ایستاد و این راه باید ادامه یابد لذا از مسئولین مربوطه می‌خواهیم همین خط ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا را ادامه دهند چون معتقدیم اگر قرار است از دشمنان امتیازی بگیریم، با قدرت و اقتدار می‌توان آن را به دست آورد. 
 
انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار