سردار کارگر:

دفاع مقدس کلید وحدت کشور است/ شهید حججی حاصل فرهنگ دفاع مقدس بود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است، گفت: تربیت مدیران کشور هم بواسطه فرهنگ دفاع مقدس است و نشان از جاری بودن این فرهنگ در کشور دارد.
کد خبر: ۲۶۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ - 11October 2017
فوری///دفاع مقدس کلید وحدت است/ دفاع مقدس هیچگاه کهنه نمی­ شودبه گزارش دفاع پرس از مشهد، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس روز چهارشنبه با حضور در شهرداری مشهد با «تقی‌زاده خامسی» شهردار مشهد و «حیدری» رئیس شورای اسلامی شهر مشهد دیدار کرد.

سردار کارگر در این دیدار اظهار داشت: موضوع دفاع مقدس هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود و امروز هرچه در مملکت به آن می‌نازیم به برکت دفاع مقدس است. تربیت مدیران کشور هم بواسطه فرهنگ دفاع مقدس است و نشان از جاری بودن این فرهنگ در کشور دارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: شهید حججی با چنین فرهنگی رشد کرد و تربیت شد که چنین جریانی را ایجاد کرد.

وی با اشاره به این مطلب که شکل‌گیری بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس از ابتکارات رهبر معظم انقلاب است، افزود: ما در موضوع دفاع مقدس سراغ هر کسی یا مجموعه‌ای رفتیم با آغوش باز به ما کمک کرد. دفاع مقدس منحصر به قشر خاصی نیست؛ لذا در مدت حضورم در بنیاد برای ترویج دفاع مقدس همه را شریک کردیم. در کل استان‌ها همه استانداران با ما همکاری دارند. مجموعه دولت چه استانداران و چه وزرا به ما واقعاً کمک کردند.

سردار کارگر با اشاره به نقش خراسان در دفاع مقدس گفت: با توجه به نقش بسزایی که خراسان در دفاع مقدس داشته است، باید در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی به گونه‌ای عمل کرد که جذب حداکثری زائرین و مجاورین را داشته باشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: دفاع مقدس کلید وحدت در این کشور و عرصه‌اش گسترده است و احزاب و سلایق مختلف سیاسی و ادیان و مذاهب در آن نقش آفرینی کردند.

سردار کارگر سپس با تاکید بر لزوم مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد در احداث مرکز فرهنگی استان خراسان رضوی گفت: در دهه فجر امسال در 10 استان مرکز فرهنگی دفاع مقدس به بهره­‌برداری خواهد رسید.

«تقی‌زاده خامسی» شهردار مشهد نیز در این نشست گفت: همه نیروهایی که در کادر انقلاب جا می‌گیرند نسبت به دفاع مقدس نگاه یکسانی دارند؛ اما شیوه اجرای برنامه­‌های مربوط به این حوزه متفاوت است.

وی با اشاره به این مطلب که در ساخت مرکز فرهنگی استان باید از فن‌آوری­‌های روز استفاده کرد، افزود: ما آمادگی کامل داریم که با یک برنامه­‌ریزی و در یک چارچوب با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی هرچه سریعتر این مرکز به بهره ‌برداری برسد.

در ادامه «محمدرضا حیدری» رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اظهار داشت: دفاع مقدس موضوع ملی و کاملا فرهنگی و اجتماعی است که مرز خاصی نمی‌شناسد.

وی ادامه داد: اگر راهبردی در خصوص احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مرکز در نظر گرفته می‌‌شود، باید مشارکت همه دستگاه‌ها لحاظ شود.

رئیس شورای شهر مشهد در پایان گفت: نگاه ما در احداث مرکز فرهنگی باید فارغ از بازی­‌های سیاسی باشد و شورای اسلامی شهر مشهد نیز آمادگی خود را برای احداث این مرکز اعلام می­‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار