مسئول ستاد اربعین استان خوزستان خبر داد؛

استقرار 800 موکب در مرزهای «شلمچه» و «چذابه» و مسیرهای منتهی به آن

مسئول کمیته اسکان ستاد اربعین خوزستان از پیش‌بینی استقرار 800 موکب در مرز شلمچه و چذابه خبر داد.
کد خبر: ۲۶۱۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴ - 11October 2017

استقرار 800 موکب در مرزهای «شلمچه» و «چذابه» و مسیرهای منتهی به آن به گزارش دفاع پرس از خوزستان، حجت‌الاسلام «سیدمحمود موسوی» صبح امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگوی خبری با رسانه‌ها به آماده‌سازی موکب‌ها جهت خدمات‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین اشاره و اظهار داشت: تاکنون 800 موکب در مرزهای شلمچه و چذابه برای استقبال از زائران اربعین حسینی امسال در نظر گرفته شده که از این تعداد، پرونده 700 موکب جهت صدور پروانه به تهران ارسال شده است.

وی ادامه داد: در پایانه «شلمچه»، 300 موکب و در مسیرهای منتهی به شلمچه نیز 100 موکب مستقر خواهند شد. همچنین در پایانه «چذابه» بیش از 300 موکب و در مسیرهای منتهی به این مرز نیز 180 موکب بین‌راهی استقرار می‌یابند.

مسئول کمیته اسکان و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان خوزستان عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مقرر شد، موکب‌هایی که برای مراسم اربعین مستقر می‌شوند، در هر کدام از مرزها، روزانه به 100 هزار زائر خدمات‌رسانی کنند و پذیرای حداقل 100 هزار زائر در روز باشند. 

وی خاطرنشان کرد: همچنین امسال برنامه‌ریزی شده است که 32 موکب در کربلا، نجف اشرف و مسیرهای منتهی به این دو شهر از سوی مردم خوزستان مستقر شود. پروانه‌های این 32 موکب صادر شده است و برنامه‌ریزی شده که این 32 موکب در مجموع روزانه پذیرای 30 هزار زائر عزیز بزرگترین پیاده‌روی معنوی دنیا باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار