کارشناس مسائل غرب آسیا:

حماس همراهی با ایران را بهترین گزینه برای مقاومت می­‌داند

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: حماس چاره‌ای ندارد که به تنها جریان مؤثر منطقه یعنی جبهه مقاومت بپیوندد؛ لذا به این نتیجه رسیده که همراهی با ایران بهترین گزینه برای استمرار مقاومت این جنبش در منطقه است.
کد خبر: ۲۶۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ - 14October 2017
حماس همراهی با ایران را بهترین گزینه برای مقاومت می­‌داندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، احمدرضا روح‌الله زاد کارشناس مسائل غرب آسیا و دبیر کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین در خصوص مواضع اخیر مقامات حماس برای گسترش سطح روابط این جنبش با جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه حماس همراهی با ایران را بهترین گزینه برای مقاومت می­‌داند بیان داشت: جریان حماس اخیراً اعلام کرده است روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران ترمیم خواهد کرد و به سطح پیشین می‌رساند.

وی با توجه به اشتباه حماس در تحلیل شرایط و پیش‌بینی تحولات پس از ماجرای سوریه خاطرنشان کرد: حماس به دنبال این مسئله از هماهنگی‌ با جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه منحرف شد و بخشی از جریان حماس از روند جبهه مقاومت زاویه گرفت. این موضوع موجب شد که جمهوری اسلامی ایران سطح روابط خود را با حماس تنزل دهد و تنها در ابعاد نظامی از این جنبش حمایت کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر اینکه تحولات برخلاف پیش‌بینی‌های حماس پیش رفت، افزود: جبهه مقاومت در صحنه سوریه و عراق توانست دستاوردهای خوبی به دست آورد. دیدگاه‌ها نسبت به حماس در کشورهای عربی نیز مختلف شد و این کشورها نشان دادند که فلسطین جزء اولویت‌های آن‌ها نیست و به همکاری با دولت‌های استعماری غرب می‌پردازند.

وی با اشاره به ارتباط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی گفت: از آنجا که حماس یک جریان پیشروی ضد صهیونیستی محسوب می‌شود، کشورهای عربی خصوصاً عربستان به دنبال سفری که ترامپ به ریاض داشت، جریان حماس را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کردند.

روح‌الله زاد با توجه به اینکه حماس در تحلیل تحولات منطقه دچار اشتباه بزرگی شده است، افزود: این جریان چاره‌ای ندارد که به تنها جریان مؤثر منطقه یعنی جبهه مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران بپیوندد. چراکه جریان مقاومت بدون فراز و نشیب به حرکت خود ادامه داده و دستاوردهای خوبی نیز داشته است. حماس با توجه به همه این تحولات به این نتیجه رسیده که همراهی با ایران بهترین گزینه برای استمرار مقاومت این جنبش در منطقه است.

وی با تأکید بر آثار همکاری حماس با ایران اشاره داشت: حماس با توجه به درس گرفتن از اشتباهات خود اعلام کرده که می‌خواهد سطح روابط خود را با ایران به مرحله پیشین برساند. اگر حماس همچنان در مقاومت ثابت‌قدم باشد و گرفتار بازی‌های دولت‌های عربی در سطح منطقه نشود، این همکاری می‌تواند منشأ برکات بسیاری برای مقاومت ضد صهیونیستی فلسطین باشد.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها