15 شهریورماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود

معرفی شانزده خادم فرهنگ رضوی در اختتامیه جشنواره امام رضا(ع)

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی جشنواره امام رضا(ع) گفت: مراسم اختتامیه جشنواره در سالن همایش‌های صدا و سیمای شهر مشهد در تاریخ 15 شهریور و در ساعت 7:30 دقیقه‌ی شب با معرفی شانزده خادم فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳ - 26August 2014

معرفی شانزده خادم فرهنگ رضوی در اختتامیه جشنواره امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگار فرهنگی دفاع پرس؛ سید جواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بینالمللی جشنواره امام رضا (ع) در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، آغاز کرامت که صبح امروز در حسینیه الزهرا(ع) برگزار شد، با بیان اینکه دههی کرامت دههی شکرانهی میلاد امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (ع) بوده است، اظهارداشت: آن چه در دفتر دههی کرامت به عنوان جشنواره امام رضا (ع) انجام میشود با دو هدف عمده از جمله شناساندن آثار فرهنگ و هنری چه در داخل و چه در خارج از کشور و گسترش فرهنگ رضوی و انتشار آثار مرتبط با آن شکل گرفته است.  

وی ادامه داد: جشنوارهی امام رضا(ع) از مراحلی چون مهندسی برنامهها با شورای مشورتی، تصریح برنامهها در عرصهی ملی، تدوین برنامهها در بخش بینالمللی، پذیرش آثار داوری، انتخاب برگزیدگان جشنواره کتاب سال شکل گرفته که دویست و شانزده هزار اثر مرتبط با فرهنگ رضوی، توزیع و دویست شانزده اثر برگزیده شدهاند.

 جعفری از مراحل دیگر شکلگیری جشنواره ی امام رضا(ع)، به انتخاب خادمان نمونه فرهنگ رضوی، برگزاری یادمان روز ورود حضرت امام رضا (ع) در شلمچه، دروازه ورود تشیع به ایران، افتتاحیه جشنواره در تاریخ اول ذیالقعده مصادف با تولید حضرت معصومه (ع) و اجرای هشتاد و پنج عنوان برنامهی ویژه امام رضا (ع) در سراسر کشور اشاره کرد. 

مدیر عامل بنیاد بینالمللی جشنواره امام رضا (ع) در ادامه خبرداد: مراسم اختتامیه جشنواره در سالن همایشهای صدا و سیمای شهر مشهد در تاریخ 15 شهریور و در ساعت 7:30 دقیقهی شب با معرفی شانزده خادم فرهنگ رضوی برگزار میشود.

جعفری وی ادامه داد: دو اقدام مبارک نیز در دوازدهیمن جشنواره امام رضا (ع) با عناوین رونمایی از خبرنگاری فرهنگ رضوی و کتاب غزال غزل به همراه آثار نگارگری فرشچیان در قالب جشنوارهی امام رضا (ع) شکل خواهد گرفت.    

لازم به ذکر است که دانشجویان با برگزاری برنامههایی در اردیبهشت ماه سال جاری در دوازدهمین جشنواره امام رضا (ع) شرکت داشتند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار