مجتبی رحمان‌دوست:

اظهارات «ترامپ» نیاز به تحلیل سیاسی ندارد/ دنیای استکبار به دنبال تفکیک جهان اسلام است

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اظهارات ترامپ بر اساس محاسبات سیاسی نیست، به همین دلیل نمی‌توان اظهارت وی را تحلیل سیاسی کرد.
کد خبر: ۲۶۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ - 16October 2017
اظهارات «ترامپ» نیاز به تحلیل سیاسی ندارد/ دنیای استکبار به دنبال تفکیک جهان اسلام است
مجتبی رحمان‌دوست نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، در خصوص گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تحت تعقیب بین‌المللی و تبعات گسترده آن اظهار داشت: این اقدام آمریکا مصداق ضرب‌المثل معروف «کافر همه را به کیش خود پندارد» است؛ زیرا آمریکا در حالی به دنبال درج نام سپاه در میان گروه‌های تروریستی است که خود بیش از هرکس دست به فعالیت‌های تروریستی می‌زند و از گروه‌های تروریستی مانند داعش حمایت می‌کند.
 
وی در مورد واکنش سپاه به تهدید ترامپ تأکید کرد: واکنش سپاه بسیار قاطعانه بود و نیروهای سپاه این توانایی را دارند که نیروهای داعش و به حامیان آمریکایی‌ها پاسخی محکم بدهند.
 
وی در ادامه افزود: گفته‌های ترامپ بر اساس منش بازاری وی است و بر اساس محاسبات سیاسی نیست. به همین دلیل نمی‌توان اظهارت وی را تحلیل سیاسی کرد.
 
رحمان‌دوست در پاسخ به سوالی در مورد فتنه‌های جدید در منطقه و حمایت رژیم صهیونیستی از استقلال اقلیم کردستان از عراق خاطر نشان کرد: عالم شیاطین همواره به دنبال متحد کردن نیروهای خود و متفرق کردن جهان اسلام است. به همین دلیل درحالی‌که برای نیروهای خود در اروپا مرز واحد، پول واحد، سیستم اقامت و تردد واحد و تشکیلات واحد تعریف می‌کند، به دنبال تفکیک کشورهای مسلمان و ایجاد کشورهای جدید در راستای منافع خود در جهان اسلام است، همان‌طور که در سودان این کار را کرد.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار