سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی:

کاریکاتورهای ترامپ طی چند ساعت هزاران بار توییت خورد

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با اشاره به استقبال مردم از کاریکاتورهای نمایشگاه «خلیج فارس» گفت: طی چند ساعت انتشار کاریکاتورهای ترامپ در فضای مجازی، مردم هزاران بار آن‌ها را توییت کردند.
کد خبر: ۲۶۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ - 17October 2017
کاریکاتورهای ترامپ طی چند ساعت هزاران بار تویت خورد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی» مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در حاشیه نمایشگاه کاریکاتور «خلیج فارس» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صحبت‌های ترامپ مبنی بر عربی خواندن نام خلیج فارس باعث شد همه مردم کشورمان واکنش نشان دهند و به طور جدی معترض شوند.

وی گفت: مرم ایران پیشینه طنز دارند و این اتفاق، ظرفیت تصویری داشت تا هنرمندان توانمندمان وارد میدان شوند. این نمایشگاه یک جوابیه هنری به سخنان موهن ترامپ است. او بیشتر از این که نقش رییس جمهور را بازی کند نقش دلال منطقه‌ای را دارد.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری تصریح کرد: هنرمندان در آثاری که به نمایشگاه کاریکاتور «خلیج فارس» ارسال کرده‌اند از زاویه دیدخودشان این اتفاق را نقد کرده و به چاش کشیده‌اند.

شجاعی‌طباطبایی ضمن تشکر و قدردانی از زحمت هنرمندانی که به این نمایشگاه اثر هنری ارسال کرده‌اند، گفت: اغلب هنرمندانی که اثری را برای این نمایشگاه ارسال کرده‌اند از هنرمندان جوان شهرستانی هستند که طی مدت زمانی کوتاه و به طور شبانه روز، دست به خلق این آثار زده‌اند.

 وی کاریکاتور را یک اقدام واکنش سریع دانست و تصریح کرد: هنرمندان ما در گوشه و کنار کشور عزیزمان هم اکنون در حال خلق آثار هنری در این رابطه هستند و از ما انتظار دارند میزبان آثارشان باشیم. ما تلاش می‌کنیم از همه ظرفیت‌های موجود بهرمند شویم تا این آثار را به خوبی نمایش دهیم.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری بیان کرد: سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز بخشی از آثار این نمایشگاه را بر روی تابلوهای شهری به نمایش گذاشته و شهرستان‌های مختلفی نیز درخواست ارسال اثر داشته‌اند که به نحوی می‌توان گفت یک انسجام ملی در این حوزه شکل گرفته است.

شجاعی‌طباطبایی  بیان کرد: آثار نمایشگاه کاریکاتور «خلیج فارس» بدون شرح هستند و دلیل استقبال موجود نیز علاقه مردم نسبت به طنز گل‌آقایی است. تلاش می‌کنیم که این آثار را از طریق فضای مجازی منتشر کنیم. روز گذشته چند اثر از نمایشگاه را در فضای مجازی منتشر کردیم و از سوی مردم نیز مورد استقبال قرار گرفت و طی چند ساعت هزاران توییت داشت.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار