دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

آغاز عملیات آزادسازی «ابوکمال»/ گفت‌وگوی پوتین و اردوغان درباره فرآیند صلح سوریه

آغاز عملیات ارتش و مقاومت اسلامی برای آزادسازی شهر راهبردی «آلبوکمال»،‌ امضای توافق‌های جدید در زمینه همکاری نظامی میان ایران و سوریه و گفت‌وگوی پوتین و اردوغان درباره فرآیند صلح سوریه از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه طی 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۲۶۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ - 21October 2017
آغاز عملیات آزادسازی آلبوکمال/ امضای توافق همکاری‌های جدید نظامی میان ایران و سوریه
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، نیروهای ارتش عربی سوریه و مقاومت اسلامی (حزب‌الله لبنان و لشکر فاطمیون افغانستان) در راستای ادامه پیشروی به سمت مناطق باقی‌مانده در اشغال گروهک تروریستی- تکفیری داعش در منتهی‌الیه جنوب شرقی استان دیرالزور، عملیات آزادسازی شهر راهبردی «آلبوکمال» آخرین شهر باقی‌مانده در اشغال تروریست‌های داعش در خاک سوریه را آغاز کردند.
 
همزمان با این پیشروی، واکنش‌ها به تصرف رقه توسط شبه‌نظامیان کرد وابسته به «نیروهای دموکراتیک سوریه» ادامه دارد. در همین راستا «صفوانی قربی»، عضو کمیسیون روابط داخلی مجلس نمایندگان سوریه، در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کرد: این آزادسازی توسط کردها در راستای ایجاد حکومت فدرال صورت گرفته است و نه در راستای حفظ حکومت مرکزی.
 
این نماینده مجلس سوریه در ادامه افزود: این در حالی است که قبایل و عشایر عرب زیاد با نیروهای دموکراتیک سوریه همکاری می‌کنند و به همین دلیل در آینده قطعا راهی جز ایجاد یک سیستم ادارای محلی در این منطقه باقی نخواهد ماند. این حکومت محلی در آینده ناگزیر خواهد بود که حاکمیت بر استان رقه را در اختیار دولت سوریه قرار دهد.
 
در زمینه دیپلماتیک نیز طی دیدار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و ژنرال علی ایوب فرمانده کل ارتش عربی سوریه، توافق‌نامه‌ای مبنی بر افزایش همکاری میان نیروهای مسلح ایران و سوریه در زمینه تبادل اطلاعات، تجارب میدانی، انتقال فناوری و دیگر مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم و افزایش امنیت منطقه امضا شد.
 
همچنین گفت‌وگوهایی میان ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای وی در زمینه ارزیابی اقدامات مشترک در اجلاس آستانه صورت گرفت.
 
ولادیمیر بوگدانف فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور غرب آسیا و شمال آفریقا نیز در دیدار با سفرای کشورهای لبنان، الجزایر، مراکش و جیبوتی و سفیر اتحادیه عرب در مسکو، به بررسی تحولات مهم در غرب آسیا و شمال آفریقا، با تمرکز بر موضوع حل بحران در سوریه، پرداخت.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار