رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد

ارسال پیامک خلاصه سند به دارندگان اسناد رسمی از هفته آینده

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از هفته آینده، شماره تلفن همراه دارندگان سند رسمی در متن اسناد رسمی تنظیمی درج خواهد شد و خلاصه سند از طریق پیام کوتاه برای دارندگان سند ارسال می شود.
کد خبر: ۲۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶ - 27August 2014

ارسال پیامک خلاصه سند به دارندگان اسناد رسمی از هفته آینده

به گزارش دفاع پرس به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، "احمد تویسرکانی" معاون رئیس قوه قضائیه با اعلام این خبر گفت: بعد از تنظیم سند رسمی، یک رمـز تصدیق در اختیار صاحبان سند قرار می گیرد تا در صورت تمایل بتوانند از طریق درگاه الکترونیکی سازمان ثبت به آدرس www.ssaa.ir خلاصه سند را ملاحظه کنند کـه این کـار قـدم مهمی در جهت شفاف سازی و اطمینان بخشی به مـردم در رابطه با خدمات ثبتی است.

وی در ادامه از افتتاح کانون سردفتران در استانهای مازندران، قزوین، البرز، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اردبیل  خبر داد و گفت: طی روزهای آینده در استانهایی که فاقد کانون سردفتران و دفتریاران بودند، این کانونها تشکیل و ارائه خدمات منظم تر و جدی تر در این حوزه ادامه پیدا خواهد کرد.
 
تویسرکانی با اشاره به تحولات عظیم صورت گرفته در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دوره اول ریاست آیتالله آملی لاریجانی بر قوه قضائیه و بروز این فعالیتها در سنوات آتی در جامعه افزود: در این دوره با اقدامات و برنامهریزیهای موثر، موفق شدیم فرآیند سنتی صدساله این سازمان را پشت سر بگذاریم و امروز با ورود دهها میلیون از سوابق ثبتی بایگانیهای فرسوده در بانکهای الکترونیکی، امکان ارائه خدمات الکترونیک در حوزههای مختلف فراهم شده است.
 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: حذف سالانه میلیونها مکاتبه کاغذی برای ثبت خدمات، حذف دهها میلیون اوراق بهادار و میلیونها مراجعه غیرضروری متقاضیان خدمت از جمله اقدامات مهم صورت گرفته در این زمینه است.
 
وی گفت: این اقدامات در چارچوب سیاستهای مدون و نقشه راه مشخص طراحی شده و امروز در کنار تحول اساسی در حوزه ارائه خدمات ثبتی، شاهد ارتقاء سلامت اداری نیز هستیم به طوری که نگاه به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، به عنوان سازمانی سنتی و قدیمی به دستگاهی پیشتاز با ارائه خدمات مدرن تغییر یافته است.
 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه اظهار داشت: در گذشته درخصوص آگهیهای فراوانی که روزانه در رابطه با ثبت شرکتها و ثبت تغییرات آنها به شکل کاغذی و مکاتبهای به روزنامه رسمی ارسال میشد با جعل و خطاهایی مواجه بودیم که خوشبختانه امروز این آگهیها در سراسر کشور به صورت الکترونیکی و از طریق سیستم به روزنامه رسمی ارسال میشود و این کار باعث پیشگیری از تخلفات شده است.
 
تویسرکانی همچنین با اشاره به معضلات فراوان تمرکز تعیین نام شرکتها و مؤسسات غیرتجاری سراسر کشور در تهران و مراجعات فراوان متقاضیان به پایتخت افزود: این شیوه دچار تغییرات زیادی شده و در حال حاضر این کار در مراکز استانها صورت میگیرد و تقاضاها به صورت الکترونیکی در سراسر کشور دریافت و بررسیهای ماهیتی و کارشناسی در ادارات ثبت استانها صورت میگیرد که موجب نظم، دقت، شفافیت بهتر و سرعت در ارائه خدمت شده است.
 
معاون رئیس قوه قضائیه، افزایش بهرهوری و ارتقاء سلامت اداری را نیازمند اصلاح شیوهها و حرکت سیستمی و برنامهای برای دستیابی به هدف اعلام کرد و گفت: خوشبختانه این ذهنیت که تصور میشود تحول در فرآیندهای سنتی و پیچیده ثبتی در سازمان ثبت کاری سخت و طاقتفرسا است امروزه از بین رفته و گرههای زیادی گشوده شده که قطعاٌ مردم این تغییرات را احساس کردهاند و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این آمادگی را دارد که نظرات اصلاحی و دیدگاههای مردم و صاحبنظران را بشنود و در جهت ارتقاء و دقت و انتظام بیشتر امور به کار ببرد.
 
تویسرکانی افزود: ارائه مطلوب خدمات ثبتی در برخی فرآیندها نیازمند همکاری دستگاهها و نهادهای مختلف است و به خصوص برای خدمات الکترونیکی نیازمند شبکههای مخابراتی مناسب و همراهی دولت در جهت بهبود کیفیت خطوط مخابراتی و اینترنت هستیم.
 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امروز بخشهای مختلف سازمان ثبت به شکل برخط و لحظهای، اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی را از پایگاه هویتی سازمان ثبت احوال کشور استعلام و با این کار از امکان جعل هویت جلوگیری میکند.
 
وی افزود: در مواردی به لحاظ حجم عظیم تراکنشها که گاهی به صورت روزانه به بیش از 500 هزار رکورد از بانک  هویتی ثبت احوال نیز میرسد، متأسفانه در مواردی با اخلال در سیستم ثبت احوال مواجه بودهایم که با همکاریهای صورت گرفته، سازمان ثبت احوال گامهای مؤثری در جهت رفع اختلالات و پیشگیری از توقف امور متقاضیان خدمات برداشته است.
 
تویسرکانی اظهار داشت: امروز تصویری بسیار گویا و روشن از مجموعه فعالیتهای ثبتی و تقاضاهای مردم در این زمینه داریم که قطعاً تحلیل این آمار، اطلاعات بسیار ارزشمندی را برای مدیریت کشوری در اختیار میگذارد.
 
وی در پایان با تأکید بر نقش مؤثر ثبت آنی و الکترونیکی اسناد رسمی افزود: حاکمیت قبلاً احاطه تجمیعی بر اطلاعات مختلف ثبتی نداشت و در بسیاری از موارد نیز اطلاعات در یک دفترخانه تجمیع میشد و ممکن بود با یک آتش سوزی از بین برود که خوشبختانه امروزه با اجرای ثبت آنی، اقلام مختلف اطلاعاتی به صورت لحظهای در بانکهای اطلاعاتی ذخیره میشود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها