سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد؛

پنل تخصصی «کشف علمی جرائم و حقوق شهروندی» برگزار می‌شود

سرهنگ یاراحمدی گفت: پنل تخصصی «کشف علمی جرائم و حقوق شهروندی» با مدیریت این پلیس در کنگره بین‌المللی حقوق ایران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴ - 21October 2017
پنل تخصصی «کشف علمی جرائم و حقوق شهروندی» برگزار می‌شود
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «سرهنگ یاراحمدی» سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ، اظهار داشت: پنل تخصصی «کشف علمی جرائم و حقوق شهروندی» با مدیریت این پلیس در کنگره بین‌المللی حقوق ایران برگزار می‌‌شود.

وی با اشاره به برخی از وظایف تخصصی پلیس آگاهی افزود: مبارزه با جرائمی نظیر جرائم جنایی، اقتصادی، قاچاق کالا و ارز، سرقت، جعل و کلاهبرداری و انجام اقدامات فنی– تخصصی مؤثر در کشف علمی جرم مانند بررسی صحنه­‎های جرم و اظهارنظرهای کارشناسی نسبت به مدارک و دلایل مکشوفه از صحنه‌­های جرم، تعیین پیشینه کیفری افراد، تحقیق، تعقیب، شناسایی و دستگیری متهمان و مجرمان حرفه­‌ای در چارچوب قوانین و مقررات ایران بخشی از وظایف این پلیس است. انجام این مأموریت‌­های تخصصی و خطیر با هدف کشف جرائم و به تبع آن حمایت از حقوق شهروندان، برقراری نظم و کمک به اجرای عدالت در جامعه صورت می‌­گیرد.

 سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: براساس قوانین، پلیس آگاهی در فرآیند کشف جرائم از اختیارات قانونی برخوردار است، تلاش مجموعه پلیس آگاهی بر این است که ضمن رعایت و اجرای قانون در فرآیند رسیدگی به پرونده­‌های ارجاعی، خلأ­های قانونی موجود مانعی برای توجه مناسب این پلیس به حقوق حقه هر یک از اشخاص ذی‌حق (شاکی، متهم، قربانی و ... ) بوجود نیاورند. بدین ترتیب مفهوم «حرفه‌ای‌گرایی پلیس» را همراه با مسئولیت قانونی در جامعه اشاعه می‌دهد.

وی تصریح کرد: اقداماتی که تاکنون این مجموعه در پرونده‌­های ارجاعی با رعایت حقوق شهروندی طرفین انجام داده، شاخص و قابل تقدیر است. سعی بر این است که با برگزاری پنل تخصصی و سخنرانی در کنگره بین‌المللی حقوق ایران با رویکرد حقوق شهروندی، ضمن معرفی برخی از مأموریت­‌های محوله پلیس آگاهی، راهکارها و پیشنهادات علمی و کاربردی در راستای رفع برخی از چالش‌ها و ابهامات موجود در حوزه کشف علمی جرائم از منظر حقوق شهروندی ارائه شود‌.

سرهنگ یاراحمدی در پایان ابراز امیداوری کرد: همکاری‌های علمی پلیس آگاهی با جوامع علمی کشور همچون این کنگره موثر در اجرای هر چه بهتر قانون و در نهایت برقراری نظم و امنیت باشد.

به گزارش دفاع پرس، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این نمایشگاه به پایگاه اینترنتی www.Lawi.ir  مراجعه کنند و یا با شماره‌های 4-33699093-021 و 9-36621318-021 تماس حاصل فرمایند.

نخستین کنگره بین‌المللی حقوق ایران با رویکرد حقوق شهروندی، باهدف تقویت نظارت و اجرای قوانین در راستای توانمندسازی و ارتقا کارآمدی دستگاه‌های اجرایی در زمینه حقوقی و همچنین معرفی آخرین نظریه‌ها و دستاوردهای علمی، تبادل دیدگاه‌ها، با حمایت دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور با حمایت مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وزارتخانه‌ها، و دانشگاه‌های سراسر کشور با محوریت نظارت و اجرای قوانین در دستگاه‌های اجرایی، ایجاد محیط و ساختار مناسب حقوقى، قضایى و ادارى براى تحقق اهداف چشم انداز 20 ساله کشور با دعوت گسترده از مقامات ملی و مهمانان بین‌المللی، وزرای محترم به همت مرکز همایش‌­های بین‌المللی توسعه؛ 3 و 4 آبان ماه سال جاری در برج میلاد تهران، برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار