بدون اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در شبه‌جزیره کره؛

ژاپن: تهدید کره‌شمالی در سطح بحرانی و قریب‌الوقوع است

وزیر دفاع ژاپن بدون اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در شبه‌جزیره کره گفت: تهدید کره شمالی به طور بی‌‌سابقه‌ و در سطح بحرانی و قریب‌ الوقوعی افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۶۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹ - 23October 2017
ژاپن: تهدید کره‌شمالی در سطح بحرانی و قریب‌الوقوع استبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «ایتسونوری اونودرا» (Itsunori Onodera) وزیر دفاع ژاپن امروز دوشنبه بدون اشاره به اقدامات تحریک آمیز آمریکا در شبه جزیره کره خطاب به همتایان آمریکایی و کره جنوبی خود اعلام کرد: تهدید کره شمالی به طور بی‌ سابقه‌ و در سطح بحرانی و قریب‌ الوقوعی افزایش یافته است.

وی در ادامه افزود: بنابراین آمریکا، ژاپن و کره جنوبی باید پاسخ‌ ها و واکنش‌های حساب شده و متفاوتی را درباره این موضوع از خود نشان دهند.

این  در حالیست که ساعاتی پیش، سران دو کشور ژاپن و آمریکا در گفتگویی تلفنی درباره اعمال فشار بر کره شمالی در راستای مقابله با این کشور از طریق همکاری های فیمابین به توافق دست یافتند.

لازم به ذکر است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل تهدید کرده بود که «کره شمالی را به طور کلّی ویران خواهد کرد».

بنا بر این گزارش، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هم در اظهاراتی در ۲۴ سپتامبر سال جاری میلادی اعلام کرده بود از آنجائیکه ترامپ از دسترسی کره شمالی به تسلیحات هسته‌ای اطمینان دارد، هرگز به این کشور حمله نمی کند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار