سردار رضایی مطرح کرد؛

نقش تاثیرگذار مرزنشینان در تحکیم وحدت ملی و حفظ مرزهای کشور/ آمادگی عشایر خوزستان برای همکاری همه جانبه با مرزبانان

فرمانده مرزباني ناجا گفت: تلاش‌های عشاير و مرزنشينان برای تحکيم وحدت ملی و حفظ مرزهای ايران اسلامی بر کسی پوشيده نيست؛ عشاير شهرهای مرزی و مرزنشینان خوزستان در طول 8 سال دفاع مقدس خود را ثابت کرده‌اند.
کد خبر: ۲۶۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳ - 23October 2017
نقش تاثیر گذار مرزنشینان در تحکیم وحدت ملی و حفظ مرزهای کشور/ آمادگی عشایر خوزستان برای همکاری همه جانبه با مرزبانانبه گزارش اجتماعی دفاع پرس، سردار «قاسم رضايی» فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه بازدید از مرزهای خوزستان با سران طوايف و عشاير شهر مرزی «بستان» دیدار و بر گسترش همکاری‌ها و تعاملات دو سويه در راستای خدمت رسانی به زائران اربعين و تامين امنيت پايدار مرزها تاکيد کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا در اين ديدار ضمن تقدير از عشاير شهرهای مرزی خوزستان و تشريح جايگاه خطير و با ارزش شيوخ، ريش سفيدان و متنفذين اجتماعی در جوامع عشايری مرزنشينان، گفت: بی‌گمان بخش عظيمی از امنيت حاکم بر مناطق مرزي ايران اسلامی، مديون مسئوليت پذيری، دلسوزی و غيرت انقلابی سران عشاير مرزنشينی است که پابه پای مسئولان و خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی در تثبيت امنيت و دفاع از تماميت ارضی کشور در مرزهای مقدس ايران عزيز تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: تلاش‌های عشاير و مرزنشينان براي تحکيم وحدت ملی و حفظ مرزهای ايران اسلامی برکسی پوشيده نيست؛ مرزبانان واقعی شما مرزنشينان هستيد و عشاير شهرهای مرزی خوزستان در طول 8 سال دفاع مقدس خود را ثابت کرده‌اند.

سردار رضایی با بیان اینکه هريک از مردم، گذشته از نوع شغل و شخصيت اجتماعی که دارند، نبايستی نسبت به مقوله امنيت غافل باشند، تصریح کرد: مرزبانان براي همبستگی در توليد امنيت به مشارکت همه شما مرزنشينان عزيز نياز دارند.

فرمانده مرزبانی ناجا به کنگره عظيم اربعين اشاره و تصریح کرد: مردم و مرزنشينان اين خطه ميزبانان خوبی برای زائران اربعين هستند و برپايی موکب‌های مختلف و پذيرايی بی‌توقع و مخلصانه از زائران خود گواه این امر است.

سردار رضايي با تاکيد بر رعايت قانون در راهپيمايی اربعين، تنها شرط تردد را منوط به همراه داشتن گذرنامه، ویزا و مدارک قانونی عنوان و ابراز امیدواری کرد: هموطنان ضمن همکاری با نيروهای ما بتوانند از تسهيلات کامل استفاده کنند و سفری توام با امنيت و بدون دغدغه داشته باشند.

در ادامه این نشست، نماينده سران طوايف شهر مرزی بستان نيز ضمن قدردانی از همکاری خوب مرزبانان در پيگيری مجدانه مشکلات مردم از طريق مسئول سازی نهادهای دولتی در رسيدگی به مناطق محروم مرزی، گفت: عشاير و روستائيان مرزنشين خوزستان برای همکاری، مشارکت و معاضدت همه جانبه در تثبيت امنيت پايدار در منطقه آماده هرگونه همکاری با مرزبانان می‌باشند.

وی ضمن تشريح مسئوليت‌های بزرگان طوايف در تحکيم وحدت و انسجام ملی طوايف و همگام سازی آنان با سياست‌های نظام، افزود: روسای طوايف به عنوان عناصر وحدت آفرين در بين عشاير، همواره محيط پيرامونی خود را رصدکرده و با دخالت به موقع و حل و فصل اختلافات جزئی، از بروز درگيری‌ها و ساير رخدادهای امنيتی جلوگيری می‌کنند و خود نيز عامل تحکيم وحدت در بين طوايف ديگرهستند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار