800 تن در یک ماه گذشته در عراق کشته شدند

با تداوم خشونت های بی سابقه در عراق و بر اثر انفجارها و بمب گذاری های متعدد در شهرهای مختلف این کشور بیش از 800 تن در یک ماه گذشته کشته شدند.
کد خبر: ۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰ - 01September 2013

800 تن در یک ماه گذشته در عراق کشته شدند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، با تداوم خشونت های بی سابقه در عراق و بر اثر انفجارها و بمب گذاری های متعدد در شهرهای مختلف این کشور که عمدتا توسط گروه های وابسته به القاعده و مورد حمایت کشورهایی نظیر عربستان صورت گرفته است، در ماه گذشته میلادی 800 تن که عمدتا غیرنظامیان را شامل می شود، کشته شده اند.

به گزارش "گلف نیوز"، طبق گزارش سازمان ملل متحد در مورد خشونت های عراق، در ماه گذشته میلادی بر اثر انفجارها و تیراندازی ها در شهرهای مختلف این کشور  804 تن کشته و بیش از 2000 تن نیز زخمی شده اند.

گفتنی است طبق آمار منتشر شده توسط سازمان ملل هر چند تعداد تلفات ماه گذشته میلادی از ماه پیشین آن کمتر می باشد اما همچنان رقمی بی سابقه از تلفات انسانی در عراق را در حدود 5 سال گذشته نشان می دهد.
شایان ذکر است همچنان بغداد شاهد بیشترین خشونت ها در عراق بوده است و حدود یک سوم از کلیه تلفات ماه گذشته در عراق در بغداد صورت گرفته است که علت اصلی این موضوع را نیز به حضور گسترده تر نیروهای القاعده در این شهر مرتبط دانست.

در این رابطه باید خاطر نشان ساخت از زمان اشغال عراق توسط امریکا و حتی بعد از خروج این کشور از عراق همچنان خشونت های گسترده در عراق وجود دارد و آمارهای منتشر شده در روزهای اخیر در مورد خشونت ها در عراق را به نوعی می توان هشداری برای آغاز جنگ دیگر در خاورمیانه تصور نمود. بدین شکل که هر چند در روزهای اخیر تهدیدات نسبت به حمله به سوریه از سوی امریکا افزایش یافته است ولی تجربه عراق نشان می دهد که حمله و مداخله خارجی تنها بر تلفات و خشونت ها علیه غیرنظامیان خواهد افزود و دستاوردی برای مردم این کشورها نخواهد داشت.

نظر شما
پربیننده ها