رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور:

شهدای روحانیت به خوبی به جامعه معرفی نشده‌اند/ روحانیت آرامش خاطری برای رزمندگان است

حجت‌الاسلام «محمدجواد حاج‌علی‌اکبری» گفت: جامعه ما، شهدایی مانند شهید آیت‌الله بهشتی، شهید آیت‌الله مطهری، شهید آیت‌الله مفتح و شهدای محراب نظیر شهید آیت‌الله مدنی و شهید آیت‌الله دستغیب را اندکی می‌شناسد، اما شهیدانی مانند شهید حجت‌الاسلام ردانی‌پور، شهید حجت‌الاسلام قنوتی، مرحوم آیت‌الله ابوترابی یا شهید حجت‌الاسلام صدرزاده را نمی‌شناسند.
کد خبر: ۲۶۳۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۹ - 26October 2017
معرفی شهدای روحانیت به جامعه با کم‌کاری روبه‌رو است/ روحانیت آرامش خاطری برای رزمندگان است به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، یادواره شهدای طلبه مدافع حرم شامگاه چهارشنبه (3 آبان‌ماه) با حضور امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» جانشبن فرمانده کل ارتش، آیت‌الله «محمد امامی کاشانی» امام جمعه موقت تهران، مسئولان جامعه روحانیت، طلاب و عموم مردم در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام «محمدجواد حاج‌علی‌اکبری» رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور، در این مراسم، با بیان این‌که کسانی که در مراسم‌های گرامی‌داشت شهدا شرکت می‌کنند، میهمانان شهدا هستند، اظهارداشت: شهدا کسانی هستند که بر سر سفره الهی بهره‌مند هستند و دست‌شان برای کرامت باز است.

وی افزود: جلسات گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، صرفاً یک مراسم ظاهری نیست، بلکه شرکت کنندگان در آن در مقام تجدید میثاق با شهدا و ادامه دادن راه آن‌ها هستند.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری با اشاره به ایام ماه صفر، خاطرنشان کرد: این ایام متعلق به حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) است و فضای کشور نیز در این ایام فضای اربعین است.

وی در ادامه سخنان خود به مدرسه عالی شهید مطهری اشاره کرد و افزود: مدرسه عالی شهید مطهری سابقه روشنی بعد از پیروزی انقلاب در عرصه‌های دفاع مقدس و جهاد و شهادت دارد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور ادامه داد: مدرسه عالی شهید مطهری در دوران دفاع مقدس خوش درخشید و طلاب در کنار فعالیت درسی خود، فعالیت انقلابی هم داشتند و دفتر اعزام به جبهه‌شان همیشه فعال بود.

وی تصریح کرد: طلاب مدرسه عالی شهید مطهری نقش زیادی در عرصه جهاد و شهادت داشتند و در این راه شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران معجزه حضرت سیدالشهداء (ع) است، افزود: انقلاب اسلامی ایران از نقطه آغازش تا به امروز به خصوص دوران دفاع مقدس، معجزه حضرت سیدالشهداء (ع) است و پیروزی‌های در آن نیز متعلق به ایشان است، همچنین امروز نیز امنیت و الهام‌بخشی ما در جهان، متعلق به مکتب حضرت سیدالشهداء (ع) است.

وی با اشاره به اینکه نقطه اوج مکتب حضرت سیدالشهداء (ع) «ایثار» و «شهادت» است، خاطرنشان کرد: این نقطه اوج در حرکت مستمر روحانیت شیعه در تاریخ غیبت کبری مثل خطی سرخ در این تاریخ حضور داشته است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور، به منشور روحانیت که حضرت امام خمینی (ره) در اسفندماه سال 1367 خطاب به روحانیون، مراجع، مدرسین، طلاب و ائمه جمعه و جماعات صادر کردند، اشاره و تصریح کرد: طلاب باید پیام روشن امام خمینی (ره) به روحانیت را بخوانند و در آن تحقیق و تفکر کنند و حوزه‌ها نیز باید آن را به عنوان دروس طلاب قرار دهند.

وی ادامه داد: این منشور امتیازی برای روحانیت شیعه است و شما در آن پیام یک تعبیر خیلی ظریفی درباره شهدای روحانیت می‌بینید که امام راحل درباره این عزیزان فرموده‌اند: «در اول شب یلدای زندگی، سینه‌ی سیاه هوس‌‌ها را دریده است و با سپیده سحر عشق عقد وصال و شهادت بسته است».

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با بیان اینکه شهدای طلبه دو هجرت انجام داده‌اند، افزود: شهدای طلبه یک‌بار برای کسب علوم دینی هجرت و یک‌بار نیز برای حضور در میدان ایثار و شهادت هجرت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طلاب شهید دو الزام داشتند که یکی زبان بیان و تدریس‌شان است و الزام دیگرشان، عمل‌شان در صحنه ایثار و شهادت است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور، تصریح کرد: حضور روحانیت به عنوان بخشی از جامعه، نمونه‌هایی از هویت دینی و اعتقادی جامعه است و حضور روحانیت در دفاع مقدس، سرمایه‌ای عظیم برای کسانی است که مردم را به صراط مستقیم دعوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز شهدای مدافع حرم نقش روحانیت را در عرصه جهاد و ایثار دیده‌اند، افزود: وقتی یک روحانی در گردان حضور دارد، آرامش خاطری برای رزمندگان است.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: شهدای طلبه در دفاع مقدس و صحنه دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) شبهه‌ها را برطرف می‌کنند و نقش سنک صبور را برای رزمندگان داشته و دارند.

وی تصریح کرد: افتخار روحانیت این است که شهدای این قشر در صحنه دفاع مقدس در میان غواص‌ها، آر پی جی زن‌ها، تیربارچی‌ها و امدادگران حضور داشتند و همزمان با نقش رزمی، نقش تبلیغی نیز ایفا می‌کردند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور، با بیان اینکه در میان طلاب شهید، چهره‌های شاخص وجود دارد، از کم کاری در معرفی این شهیدان انتقاد کرد و افزود: جامعه، شهدایی مانند شهید آیت‌الله بهشتی، شهید آیت‌الله مطهری، شهید آیت‌الله مفتح و شهدای محراب نظیر شهید آیت‌الله مدنی و شهید آیت‌الله دستغیب را اندکی می‌شناسد، اما شهیدانی مانند شهید حجت‌الاسلام ردانی‌پور که در دوران دفاع مقدس نماینده حضرت امام در قرارگاه خاتم‌الانبیاء بود، شهید حجت‌الاسلام قنوتی اولین شهید روحانی دفاع مقدس که دشمن برای سر او در خرمشهر جایزه گذاشته بود، مرحوم آیت‌الله ابوترابی که چه نقش‌آفرینی‌ شگرفی در میان آزادگان داشت و یا شهید حجت‌الاسلام صدرزاده را نمی‌شناسند. 

وی با اشاره به اینکه جریان دفاع از حرم یک جریان عجیبی است، افزود: امروز ما با دشمنی به مراتب بدتر از دشمن دوره دفاع مقدس روبه‌رو هستیم که رزمندگانی از ایران، لبنان، سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان در کنار هم، مقابل آن قرار گرفته‌اند، این رزمندگان از اهل سنت هم دفاع کردند و پیامی جدید به استکبار جهانی دادند. 

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه جریان اعجاب‌انگیز دفاع از حرم، رونمایی از عمق هویت دینی و انقلابی نسل جدید بود، خاطرنشان کرد: شهید حججی با شهادت غریبانه و عزتمندانه‌اش، متعلق به نسل جدید است و پیام روشنی دارد. دفاع متفاوت از اسلام، مسلمین و دفاع از ایران در نزدیکی مرزهای اسرائیل و دفاع در غربت، این پدیده‌ای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

وی در پایان تصریح کرد: مدافعان حرم سرشار از غیرتند و با شوق شهادت، تعلقات دنیا را پشت سر می‌گذارند و در فضایی که جامعه برخلاف دفاع مقدس که گفتمان جنگ و شهادت بر آن حاکم بود، امروز همه به دنبال زندگی خود هستند، یک جوان تازه داماد یا تازه پدر از همه چیز دل ببرد و سبک‌بال تا عرش پر بکشد. این ویژگی مدافعان حرم است.

خاطرنشان می‌شود، در ادامه این مراسم حاضرین از مداحی حاج «میثم مطیعی» بهره‌مند شدند، همچنین شرکت کنندگان با امضای طومار، حمله به یک روحانی در تهران که منجر به شهادت وی شد را محکوم کردند.

انتهای پیام/113
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار