سردرگمی اوباما چالش جدید کاخ سفید؛

آمریکا کجا را نشانه گرفته است؟/ سوریه چالشی بزرگ برای برنده جایزه صلح نوبل

سکوت معنادار اوباما امروز به چالش بزرگ دولت وی بدل شده، گویا اوباما به تازگی متوجه مخاطرات حمله نظامی به سوریه شده است.
کد خبر: ۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۲ - 02September 2013

آمریکا کجا را نشانه گرفته است؟/ سوریه چالشی بزرگ برای برنده جایزه صلح نوبل

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دفاع مقدس، حمله یا عدم تهاجم نظامی آمریکا به سوریه این روزها به عنوان یکی از مسائل مهم بین المللی تبدیل شده است. اوباما در آخرین کنفرانس خبری خود با سخنانی دو پهلو بیان داشت که حمله به سوریه صورت خواهد گرفت اما ظرف زمانی مشخصی را برای این موضوع تعیین نکرد و آینده نامحدودی را در پیش روی خبرنگارانی که در این کنفرانس شرکت کرده بودند، نهاد.پ

اوباما امروز با چالش بزرگی در این زمینه روبرو است. با اینکه وی بیان داشته گزینه نظامی هنوز بر روی میز قرار داد و آمریکایی ها به آن فکر می کنند اما تصمیم گیری درباره این موضوع را بر عهده کنگره آمریکا گذارد. رئیس جمهور آمریکا حتی پاسخ خبرنگاری که از وی پرسید اگر رای کنگره آمریکا مبنی بر مداخله نظامی آمریکا در سوریه منفی باشد شما چه عکس العملی خواهید داشت، سکوت کرد.

سکوت معنادار اوباما امروز به چالش بزرگ دولت وی بدل شده، گویا اوباما به تازگی متوجه مخاطرات حمله نظامی به سوریه شده است. پیچیدگی موضوع سوریه و بازیگران درگیر در جنگ سوریه و اوضاع منطقه خاورمیانه از جمله مواردی است که دولت آمریکا را دچار سردرگمی کرده است.

از سوی دیگر مساله جنگ طلبی آمریکا که حتی اعلام شده به طور یکجانبه و بدون حضور شرکای استراتژیک خود در ناتو و اتحادیه اروپا به سوریه حمله خواهند کرد، ابعاد دیگری از خشونت طلبی  و جنایت های دولت اوباما را آشکار می سازد و حیثیت اوباما را بیش از پیش لکه دار می کند. اوباما که در سال 2009 جایزه صلح نوبل را به سبب آنچه « دیپلماسی فعال و مردمی» خوانده می شد دریافت کرد اینک چنان در ولع حمله نظامی به سوریه دست و پا می زند که حتی به مخالفت های شرکای نظامی خود بی اعتنایی می کند.

درحالی که رئیس جمهور صلح طلب آمریکا! با بی توجهی پیگیر مساله حمله نظامی به سوریه آنهم به طور یکجانبه است که  جورج بوش جنگ طلب در جنگ آمریکا علیه عراق توانست تمامی همپیمانان خود را برای از بین بردن  حکومت صدام حسین با خود همراه کند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار