گزارش روسیه از روند مین‌زدایی و اوضاع در مناطق کاهش تنش در سوریه

بر اساس اطلاعات مرکز بین المللی آشتی طرفین متخاصم در سوریه، پاکسازی مناطق آزاد شده در دیرالزور ادامه داشته و اوضاع در مناطق کاهش تنش نیز باثبات ارزیابی شده است.
کد خبر: ۲۶۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ - 29October 2017
گزارش روسیه از روند مین‌زدایی و اوضاع در مناطق کاهش تنش در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری «تاس» روسیه، نیروهای متخصص روسی در مرکز بین المللی آشتی طرفین متخاصم در سوریه طی 24 ساعت گذشته در شهر دیرالزور، 534 مورد مواد منفجره مختلف کار گذاشته شده توسط تروریست‌ها را منهدم و مساحتی معادل 34 هکتار، بیش از 9 کیلومتر جاده و 45 ساختمان را از وجود مواد منفجره و مین پاکسازی کرده‌اند.

علاوه بر این در مدت فعالیت مرکز بین‌المللی آشتی طرفین متخاصم در استان دیرالزور، مساحتی بیش از 800 هکتار، حدود 200 کیلومتر جاده و بیش از 1600 ساختمان پاکسازی شده است.

در بیانیه این مرکز همچنین یادآوری شده است: نیروهای نظامی روسی به ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه خود به مردم غیرنظامی سوری ادامه داده‌اند.
 
در تازه‌ترین اقدام، نیروهای روس محموله‌ای بیش از 4 هزار کیلوگرم مواد غذایی مختلف، شامل آرد، شکر و غذاهای کنسرو شده به مناطق مسکونی در شهرستان «داریا» ارسال کرده‌اند. پزشکان نظامی روسی نیز خدمات پزشکی مورد نیاز 86 نفر از ساکنین این مناطق، از جمله 37 کودک، را در اختیار آن‌ها قرار دادند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد: نمایندگان روسی در کمیسیون آشتی ملی در سوریه نیز طی 24 ساعت گذشته 6 مورد نقض آتش‌بس در مناطق کاهش تنش ثبت کرده‌اند.

بر اساس این اطلاعات، اوضاع در مناطق کاهش تنش، در مجموع باثبات گزارش شده است.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار