دولت سئول پشتیبان آمریکا در شرق آسیا؛

حمایت هموطنان بان کی مون از مداخله نظامی آمریکا در سوریه

دولت سئول از طرح حمله آمریکا به سوریه حمایت کرد.
کد خبر: ۲۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۷ - 01September 2013

حمایت هموطنان بان کی مون از مداخله نظامی آمریکا در سوریه

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری دفاع مقدس، دولت سئول ضمن محکوم کردن حملات شیمیایی در سوریه، طی موافقت با ایالات متحده عنوان نمود مقصر اصلی این امر، دولت "اسد" بوده است.

درحالی سئول بشار اسد را عامل کشتار شیمیایی مردم سوریه می داند که هنوز سازمان ملل تحقیقات خود را در این زمینه تکمیل نکرده و گفته می شود شواهدی دال بر اینکه حکومت بشار اسد دست به چنین کشتاری علیه مردم کشور خود زده است در دسترس نیست.

از سوی دیگر ، تروریستهای سوری در مصاحبه با خبرنگار آسوشیتدپرس اعلام کردند که مسئول حمله شیمیایی هفته قبل هستند. دال گولاک در مطلبی که روی وبگاه «مینت نیوز پرس» منتشر کرد، نوشت: تروریستها اعلام کردهاند که این رویداد، کاملاً اتفاقی بوده و بهعلت سهلانگاری در نگهداری این تسلیحات شیمیایی پدید آمده است.

دولت کره جنوبی که اخیرا رزمایش مشترکی با ارتش آمریکا انجام داد به عنوان یکی از همپیمانان کاخ سفید در آسیای شرقی بشمار می رود.

گفتنی است بان کی مون نیز از زمان حضورش به عنوان دبیر کل سازمان ملل متحد مدیریت انفعالی زیر نظر و سایه آمریکا در این سازمان اعمال کرده است؛ به طوری که سازمان ملل در زمان زمامداری وی به عنوان سازمانی تحت اختیار کاخ سفید کار کرده و نظارت ماموران این سازمان در زمینه حقوق بشر در اقصی نقاط جهان با توجه به دستوران آمریکایی ها انجام می پذیرد و هر کجا که آمریکایی ها انگشت می گذارند ماموران سازمان ملل نیز برای بررسی مساله در آن مکان حاضر می شوند که مساله کشتار مردم سوریه به وسیله سلاح های شیمیایی یکی از این موارد است که با نظر آمریکایی ها سازمان ملل اقدام به بررسی موضوع کرد.

 

نظر شما
پربیننده ها