بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 243/ رضا رسولی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

نگاه یک جانبه به دفاع مقدس، باعث شد که به موضوع انقلاب کمتر توجه شود

نویسنده ادبیات دفاع مقدس گفت: واقعه جنگ تحمیلی و موضوع دفاع مقدس باعث شد که عده‌ای به آن سمت حرکت کنند و این نگاه یک جانبه به دفاع مقدس باعث شد که انقلاب اسلامی جدی گرفته نشود.
کد خبر: ۲۶۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ - 31October 2017
نگاه یک جانبه به دفاع مقدس باعث شد که به موضوع انقلاب کمتر توجه شود
«رضا رسولی» نویسنده ادبیات دفاع مقدس با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس اظهار داشت:  انجمن قلم ایران به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ستاد چهل سالگی تشکیل شده و بنا دارد در حوزه‌های تخصصی با حضور شاعران، نویسندگان برنامه‌های متنوعی را برگزار کند.
 
وی افزود: در حوزه انقلاب اسلامی انجمن قلم کارهای قابل توجهی را انجام داده است. رویکرد انجمن کاملا با اهداف انقلاب همخوانی دارد.

نویسنده کتاب «روایت ناتمام» درباره نقش ادبیات در تحقق آرمان‌های انقلاب توضیح داد: ادبیات در طول این سال‌ها بخصوص دو دهه اول قدم‌های جدی در تحقق آرمان‌های انقلاب برداشته است. اما سال‌های اخیر این اتفاق نیفتاد؛ از طرفی واقعه جنگ تحمیلی و موضوع دفاع مقدس باعث شد که عده‌ای به این سمت حرکت کنند. نگاه یک جانبه به دفاع مقدس باعث شد که انقلاب اسلامی جدی گرفته نشود.  در این حوزه نهادهای فرهنگی و نویسندگان به نحوی قصور کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: رمان جدیدم که «خروج» نام دارد با درون‌مایه عدالت است که در حال نگارش آن هستم. این داستان روایت روزگار الان است و به مضامینی چون عدالت اجتماعی، نقد نظام اداری و ... می‌پردازد.

انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار