امیر فهمیده در همایش تاریخ شفاهی:

حفظ وحدت در ثبت تاریخ شفاهی از اهمیت شایانی برخوردار است

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در تاریخ شفاهی مصاحبه‌کننده نقش مهمی دارد. وحدت و یک‌پارچگی در گفت‌وگوها از اهمیت شایانی برخوردار است.
کد خبر: ۲۶۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹ - 01November 2017
حفظ وحدت در ثبت تاریخ شفاهی از اهمیت شایانی برخوردار است
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، امیر «محمد فهمیده» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در همایش تاریخ شفاهی با بیان اینکه ثبت دفاع مقدس یک سند افتخار و ماندگار است، اظهار داشت: عصاره حرکت پیامبر و ائمه معصومین(ع) در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مشهود است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره شرح کار سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس گفت: این سازمان سال 93 با هدف مرجعیت، مرکزیت، هدایت، نظارت و کنترل بر آثار دوران انقلاب و دفاع مقدس تاسیس شد که ثبت تاریخ شفاهی نیز از دیگر وظایف این سازمان است.

وی افزود: حماسه‌های بزرگ عاشورایی در انقلاب اسلامی و هشت سال دوران دفاع مقدس نمایان است که در آن ملت ایران عامل پایداری و تضمین انقلاب شدند.

امیر فهمیده خاطرنشان کرد: ترکیب ارتش، سپاه، بسیج و مردم امنیت پایدار کشور را ایجاد کردند. بنابراین نمی‌توان گفت که کدام‌یک کم‌تر یا بیش‌تر در پیروزی جنگ تحمیلی نقش داشتند؛ البته دشمنان بستر اختلاف بین ارگان‌های مختلف را از دوران دفاع مقدس آغاز کردند اما امام خمینی (ره) با یک سخنرانی اتحاد سپاه و ارتش را بیان کردند و از آن پس دیدیم که تمامی ارگان‌ها به بهترین نحو کنار هم در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

وی تصریح کرد: دغدغه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب تحریف و فراموشی دفاع مقدس است. امروز در ثبت تاریخ شفاهی محور اتحاد را نباید فراموش کنیم. همچنین نقش قشری را کم رنگ یا پر رنگ نشان ندهیم.

امیر فهمیده عنوان کرد: در هر کشوری 50 سال بعد از وقوع هر اتفاقی، بر حسب حرکت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در آن جامعه، واقعه را در تاریخ ثبت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در تاریخ شفاهی مصاحبه کننده نقش مهمی دارد. وحدت و یکپارچی در گفت‌وگوها از اهمیت شایانی برخوردار است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان از تمامی رزمندگان و کسانی که نقشی در دفاع مقدس داشتند، دعوت کرد تا خاطرات خود از دوران دفاع مقدس را ثبت کنند تا در اختیار آیندگان قرار گیرد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها