وزیر کشور در معارفه استاندار اصفهان:

اصفهان می‌تواند پیشانی پیشرفت علمی کشور باشد

وزیر کشور با بیان اینکه ما اگر بر مدار دانش حرکت نکنیم از لبه اقتصاد جهان پرت می‌شویم، گفت: استان اصفهان می‌تواند پیشانی پیشرفت علمی کشور باشد.
کد خبر: ۲۶۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳ - 02November 2017
هدف انتخاب استانداران غیربومی بود / اولویت ما اجرای اقتصاد مقاومتی استبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار اصفهان اظهار داشت: در شورای تأمین در طول 4 سال گذشته با مشکلات مختلفی مواجه بودیم، اما هماهنگی‌های لازم صورت گرفت.

وی با بیان اینکه از رسول زرگرپور که 4 سال زحمت استانداری اصفهان را کشید تشکر می‌کنیم، گفت: امیدوارم مهرعلیزاده بتواند با همراهی و همدلی مردم به اهداف مشخص شده برای مدیریت استان اصفهان برسد.

وزیر کشور افزود: مهم است که در استانی به این پهناوری و با همه مباحث حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و غیره استانداری بتواند با رضایت مردم و رضایت خداوند متعال وظایف خود را انجام دهد.

این مسئول ادامه داد: زرگرپور در این 4 سال زحمت کشیده است و هر یک از کارهایی که در این 4 سال انجام شد فرآیند و پیچیدگی‌های خود را داشت، به عنوان نمونه حداقل 3 جلسه شورای امنیت راجع به آب اصفهان تشکیل شد.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: همه تلاش ما این است که مردم خوب اصفهان به ویژه مردم شرق اصفهان که تأثیرپذیری بالایی از خشکسالی دارند و در حوزه اقتصادی و کشاورزی در زحمت نباشند و این تلاش در کوتاه مدت با تأمین آب و در میان مدت با همه قول‌هایی که داده شده محقق شود.

وی با اشاره به سابقه کاری مهرعلیزاده گفت: درباره وی نیاز به معرفی وجود ندارد، انسانی متشخص، ولایی و از نظر سیاسی کاملا معتدل است.

وزیر کشور با بیان اینکه ما به دنبال انتصاب غیربومی در استان‌ها بودیم، گفت: انتظار ما این است که همه مدیران و مسئولان، احزاب و گروه‌ها، ستادهای روحانی، روحانیت و نمایندگان و به ویژه امام جمعه اصفهان کماکان همکاری و همدلی خود را با استاندار جدید اصفهان داشته باشند.

وی با اشاره به ارتباط نزدیک خود با آیت الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: وی هرجا نیاز بوده که در سطح ملی و استانی کمک کنند دریغ نکرده‌اند که ما هم از این راهنمایی‌ها وی استفاده کرده‌ایم.

رحمانی‌فضلی با اشاره به معیار انتخاب استانداران گفت: استانداران باید برنامه‌های دولت را قبول داشته باشند و این یک اصل مهم است، برنامه‌های دولت باید به برنامه‌های ملی تبدیل شود بنابراین تمایل ما به گرایش برای اجرای برنامه‌های ملی از سوی استانداران است.

وی افزود: معیار دیگر اعتدال است، امروز در کابینه افراد با گرایش‌های مختلف سیاسی وجود دارد اما همه در یک اصل مشترک هستند و آن اعتدال‌گرایی است بنابراین ما نیز استانداران را بر اساس همین معیار انتخاب می‌کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه ما 31 استاندار و تعداد زیادی فرماندار و بخشدار را باید انتخاب کنیم و برای انتخاب افراد با گرایش اعتدال کار سختی است، گفت: شیرینی و ثمره موضوع، پیش رفتن کارها است.

این مسئول با بیان اینکه در 4 سال اخیر کمترین مشکل را در استان اصفهان به واسطه همین انتخاب داشتیم، افزود: این بار نیز در استان اصفهان با کمترین مشکل و زحمت اجماع داشتیم.

رحمانی‌فضلی با اشاره به لزوم بهره‌مندی از تجربه برای استانداران عنوان کرد: مسائل مهمی در استان‌ها باید مدیریت شود که بسیار مهم هستند، تنها کسی که در دولت مسئولیت متعدد و چند وجهی دارد وزیر کشور است و در استان این مسئولیت چند وجهی برعهده استاندار است بنابراین جایگاه مهمی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به موضوع انتخاب مدیران در استان‌ها بیان داشت: در این موضوع نیز بحث اعتدال، شایسته سالاری و تجربه مدنظر است و مسائلی مانند فشارهای سیاسی، مباحث قومی و قبیله‌ای نمی‌تواند راهگشا باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه هماهنگی برای اجرای برنامه‌ها در استان‌ها نیاز است، افزود: برنامه‌ها بدون هماهنگی قابلیت اجرایی ندارند و استاندار باید قدرت تعامل و هماهنگی داشته باشد.

وی ادامه داد: اولویت مهم ما اجرای اقتصاد مقاومتی است، این موضوع تأکید مقام معظم رهبری و ضرورت تاریخی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی جامعه ما است و در این راستا کار باید به مردم واگذار شود.

رحمانی فضلی گفت: کشور با روش‌های کنونی اقتصادی مدیریت نمی‌شود، توقع 8 درصد رشد اقتصادی اقتضای شرایط کشور است که برای رسیدن به آن باید مقاومت کنیم. ما دچار عقب‌افتادگی تاریخی، انباشتگی فقر و توزیع ناعادلانه ثروت هستیم و مهم‌تر اینکه مشکل عقب‌افتادگی در فهم تغییرات جهانی را داریم.

وی افزود: مهمترین موضوع برای رسیدن به این اهداف الگوی عملی است، باید مشخص شود فاصله و سرعت ما با تغییرات چقدر است در حالی که دولت‌ها همه این موارد را نمی‌توانند انجام دهند.

وزیر کشور گفت: با این شرایط به رشد 8 درصدی اقتصادی نمی‌رسیم مگر اینکه اقتصاد مقاومتی اجرا شود، اگر هر نفر در ماه یک درصد پس‌انداز کند رقم قابل توجهی خواهد بود، اکنون ببینید اگر اقتصاد مردمی شود چه تاثیری خواهد داشت.

این مسئول با بیان اینکه اصفهان صنعتی‌ترین استان اصفهان است، گفت: اصفهان بهترین منابع و امکانات را دارد و همه امکانات تولید در استان فراهم است. اصفهان به تنهایی قادر است معین 5 استان دیگر شده تا آن استان‌ها را به سمت توسعه ببرد.

رحمانی‌فضلی بیان داشت: در حوزه اقتصاد به روش متمرکز نمی‌توان کشور را اداره کرد و در دنیا نیز هیچ کشوری اینگونه نیست، نظام اداری متمرکز باید خود را رها کند.

وی با بیان اینکه ما اگر بر مدار دانش حرکت نکنیم از لبه اقتصاد جهان پرت می‌شویم، گفت: استان اصفهان می‌تواند پیشانی پیشرفت علمی کشور باشد.

وزیر کشور با اشاره به صدور انقلاب اسلامی به جهان و جایگاه برجسته ایران اضافه کرد: مردم جهان سخنان دشمنان ما را می‌شنوند، اما می‌دانند دشمن 39 سال از این صحبت‌ها علیه ایران مطرح کرده است، دشمن به دنبال این است که ایران به فناوری‌های جهانی و موشک‌های بالستیک دست پیدا نکند، اما در تحقق اهداف خود موفق نبوده و این ناشی از هدایت‌های مقام معظم رهبری است.

این مسئول با بیان اینکه منافع ملی ما وابسته به کار و مقاومت است، تصریح کرد: برخی افراد رسالت بالاتری در این زمینه دارند و استان اصفهان نیز در این زمینه در مرتبه بالایی قرار دارد.

انتهای پیام/‌
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار