بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 442/ یارمحمدی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

گنجاندن مبحث دفاع مقدس در ۲۰۰ عنوان کتاب درسی/ چاپ کتاب «آشنایی با دفاع مقدس» با ویرایش جدید تا بهمن ماه

مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس از چاپ کتاب «آشنایی با دفاع مقدس» با ویرایش جدید خبر داد و گفت: اشکالات فنی این کتاب برطرف شده و نسخه جدید آن تا بهمن ماه به چاپ می‌رسد.
کد خبر: ۲۶۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ - 02November 2017
گنجاندن مبحث دفاع مقدس در ۲۰۰ عنوان کتاب درسی/ چاپ کتاب «آشنایی با دفاع مقدس» با ویرایش جدید تا بهمن ماه
«احمد یارمحمدی» مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست‌ و‌ سومین دوره نمایشگاه مطبوعات کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، اظهار داشت: توافق‌هایی در زمینه درس «آشنایی با دفاع مقدس» با استان‌ها و حوزه های عملیه صورت گرفته است که بر اساس آن‌ها، این درس در نیم سال دوم تحصیلی برای طلبه های سطح یک پایه چهارم تدریس شود.

وی افزود: همچنین مکاتباتی را با مدیریت حوزه علمیه انجام داده ایم، تا اساتید حوزوی جهت توجیه درس «آشنایی با دفاع مقدس» به کار گرفته شوند.

مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس همچنین از چاپ کتاب «آشنایی با دفاع مقدس» با ویرایش جدید خبر داد و گفت: کتاب آشنایی با دفاع مقدس بازنویسی شده است و اشکالات فنی آن برطرف کرده ایم که نسخه جدید آن تا بهمن ماه سال جاری به چاپ خواهد رسید.

یارمحمدی در ادامه گفت: شورای تحول علوم اسلامی در دانشگاه با جانمایی درس های تخصصی در رشته ها اتفاقات بسیار خوبی را در دست اقدام دارند. در این باره و در رشته کارشناسی حقوق، ابعاد حقوقی دفاع مقدس جانمایی شده است. شاید می توان گفت نهایت آمال و آرزوی ما در بحث آموزشی همین اتفاق است که دفاع مقدس را در دروس تخصصی جانمایی کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه ابعاد حقوقی دفاع مقدس طی یک درس سه واحدی در این رشته جانمایی شده است. مرکز تخصصی دفاع مقدس نیز در حوزه علمیه تشکیل شده است که در پی استخراج موضوعات تخصصی دفاع مقدس است.

مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به برکات تخصصی شدن دفاع مقدس در بعد حقوقی بیان کرد: پی‌گیری مسئله حقوقی دفاع مقدس موجب می شود که 30 کشور جهان در جریان جنگ تحمیلی هشت ساله محکوم شوند. شورای امنیت نیز در این عرصه محکوم خواهد شد. دانشجویان طی این درس رفتار شورای امنیت بر اساس منشور مصوب شورای امنیت را بررسی می کنند.

یارمحمدی عنوان کرد: آذر ۱۳۷۰ دبیر کل شورای امنیت عراق را بعنوان آغازگر جنگ و متجاوز معرفی کرد؛ اما شورای امنیت این مسئله را اعلام نکرده است. مشروعیت شورای امنیت با پرداختن به این مسئله حتما زیر سوال خواهد رفت.

وی گفت: دغدغه امروز ما در سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس به‌روز نگه‌داری و اطلاع رسانی اساتید دفاع مقدس است؛ اما همچنان از وزارت علوم گله‌مندیم که چرا درس آشنایی با دفاع مقدس را برای دانشجویان بعنوان مازاد اعلام کرد؛ چون با این اتفاق دانشجویان کمتری تمایل گذراندن این درس دارند.

مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس درباره آخرین وضعیت درس شهید فهمیده، گفت: آموزش و پرورش به صورت خودجوش در عرصه دفاع مقدس در دروس دانش آموزان کارهایی کرده است؛ اما متاسفانه این کارها نسبت به تعداد کتاب های درسی اتفاق مناسبی نیست و تناسب منطقی ندارد.

یارمحمدی گفت: آموزش و پرورش باید به کارشناس های دفاع مقدس اعتماد کند و آن‌ها را در شورای برنامه ریزی متون درسی دخالت دهد. استان کرمان برای کتاب های درسی دانش آموزان بسته های استانی تعریف کرده است و  برخی بازی های متناسب با دروس را ایجاد کرده که مورد استقبال آموزش و پرورش نیز بوده است. این کارها بر اساس اسناد، فیلم، مستند و کتاب‌های خوب دفاع مقدس در استان کرمان رقم خورده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا کنون حداقل در ۲۰۰ عنوان کتاب درسی بحث دفاع مقدس مطرح شده است؛ اما لازم است تا مراکز مختلف ورود جدی داشته باشند و طی برنامه ها اردوهای دانش آموزی، گردش های علمی و دوره های ضمن خدمت را جدی گیرند.

انتهای پیام/ ۱۲۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار