معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی:

راهپیمایی اربعین حسینی برخاسته از ایمان مردم است

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه جریان اربعین برخاسته از ایمان مردم است، گفت: راهپیمایی اربعین صحنه‌ای برای حضور و رشد همۀ انسان‌هاست.
کد خبر: ۲۶۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ - 02November 2017

راهپیمایی اربعین حسینی برخاسته از ایمان مردم استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سعید پورعلی» معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان این مطلب که راهپیمایی اربعین حسینی(ع) از بزرگ‌ترین اجتماعات جهان اسلام به شمار می‌رود، گفت: این جریان اختصاصی به تشیع ندارد، چراکه بین اهل‌سنّت و دیگر ادیان ابراهیمی ارادتمندان بسیاری نسبت به اهل‌بیت(ع) وجود دارد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با تأکید بر اینکه راهپیمایی اربعین ظرفیتی برای ترویج صلح، جوانمردی، انسان‌دوستی و حمایت از مظلومان است، اظهار کرد: اربعین نماد انسجام و وحدت ادیان ابراهیمی در جهان اسلام است.

وی با ابراز اینکه نباید جریان اربعین را امری دولتی خواند، تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا ظرفیت راهپیمایی اربعین در خدمت به انسجام جهان اسلام باشد تا مبادا با انجام برخی رفتارها، وحدت‌شکنی ایجاد شود.

پورعلی با تأکید بر لزوم مطالعۀ جریان اربعین حسینی(ع) گفت: امروز راهپیمایی اربعین عرصۀ خلاقیت‌های مردمی است؛ مردمی که با پای دل به سرزمین نینوا قدم گذاشته‌اند، لذا باید بیش از پیش مورد مطالعه قرار گیرد تا از رهگذر همین بررسی‌‌ها و مطالعات به راهکارهایی مناسب جهت حمایت از حرکت‌های مردمی دست پیدا کنیم.

وی با تصریح بر لزوم شناسایی آسیب‌های مربوط به سوءاستفاده از راهپیمایی اربعین یادآور شد: راهپیمایی اربعین صحنه‌ای برای حضور و رشد همۀ انسان‌ها اعم از پیر و جوان و زن و مرد است، این در حالی است که می‌بینیم حتی کسانی که توانایی جسمی کافی ندارند، در اربعین باز هم خودشان را به کربلا می‌رسانند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه جریان اربعین برخاسته از ایمان مردم است، گفت: این اتفاق عظیم در دنیا می‌تواند فرصتی برای مقابله با اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی باشد.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها