حجت‌الاسلام رحیمیان:

رئیس جمهور آمریکا بداند در نظر مردم ایران منفورترین بشر است

تولیت آستان مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا باید بداند در نظر مردم ایران منفورترین بشر است، گفت: امام خمینی (ره) در 53 سال پیش برای اولین بار هیمنه آمریکا را فرو ریخت و به جرم همین سخنرانی در سحرگاه 13 آبان دستگیر شد.
کد خبر: ۲۶۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳ - 04November 2017
13 آبان وجه اشتراک سه حادثه استکبار ستیزانه است/ ترامپ؛ منفورترین بشر در نظر مردم ایرانبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، «حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان» تولیت آستان مقدس مسجد جمکران، ظهر امروز در سخنرانی مراسم 13 آبان در اصفهان اظهار داشت: 13 آبان ماه نشانگر سه حادثه در تاریخ ایران و نهضت اسلامی است، دستگیری امام خمینی (ره)، شهادت ده‌ها دانش‌آموز و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که وجه مشترک این سه حادثه «استکبارستیزی» است.

وی با اشاره به اعتراض امام راحل به تصویب قانون کاپیتولاسیون، بیان کرد: چهارم آبان 1343 و دستگیری امام خمینی (ره) سرآغاز این روند استکبارستیزی است، روزی که مجلس ملی زمان شاه، قانون کاپیتولاسیون را تصویب کرد، من خودم شاهد این حادثه بودم، در حالی که مستشاران آمریکایی همه شئون ملت ایران را در اختیار داشتند قانونی را نیز به عنوان کاپیتولاسیون برای مصونیت قضایی آمریکایی‌ها در ایران تصویب کردند.

تولیت آستان مسجد مقدس جمکران با اشاره به غفلت مردم از تصویب کاپیتولاسیون، تصریح کرد: در حالی که همه اقشار مردم و حوزه علمیه در خواب بودند امام بیدار ما، از ماجرا مطلع شد و اعلامیه‌ای صادر کردند.

رحیمیان گفت: روز استکبارستیزی مأخذ این آیه قران کریم است که خدا برای کافران هیچ راهی برای تسلط بر مؤمنین قرار نداده است.

وی با بیان اینکه در سخنرانی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص تصویب کاپیتولاسیون حضور داشته است، عنوان کرد: در سحرگاه روز سخنرانی در حوزه علمیه فیضیه قم بودم و بعد از نماز صبح خود را به منزل امام (ره) رساندم تا بتوانم هنگام سخنرانی ایشان، امام را از نزدیک ببینم.

حجت‌الاسلام رحیمیان در ادامه مطرح کرد: در آخرین سخنرانی حضرت امام (ره) قبل از انقلاب در ایران حضور داشتم و امام سخنرانی خود را با «انا لله‌ و انا الیه راجعون» آغاز کردند، نماینده شاه قبل از سخنرانی امام (ره) خود را به قم رساند و به ایشان گفت شما در مورد هرچه می‌خواهید حرف بزنید اما در مورد آمریکا صحبت نکنید، امام راحل فرمود «قلب من در فشار است و روزشماری می‌کنم که مرگ من پیش بیاید» و با هر جمله امام (ره)، صدای ضجه مردم زمین و زمان را پر می‌کرد.

ترامپ در نظر مردم ایران منفورترین بشر است

حجت‌الاسلام رحیمیان با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند، «ما را فروختند، استقلال ما را فروختند»، بیان کرد: نسل امروز باید ببیند ما کجا بودیم و آمریکا بر همه چیز ما حاکم بود و قانون کاپیتولاسیون این بود که هر جنایتی بخواهند در کشور انجام دهند، این در حالی‌ است که عظمت و ارتش ایران در آن زمان از بین رفت. در آن زمان هیچکس معنای کاپیتولاسیون و مستشاران آمریکایی را نمی‌دانست اما امام خمینی (ره) با تعبیر ساده این مسئله را برای مردم به روشنی و سادگی تعبیر کردند.

تولیت آستان مقدس جمکران با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا بداند که امروز بین ملت ایران منفورترین فرد بشر است،‌ گفت: از مجموعه شهدا در طول نهضت، انقلاب اسلامی و در نهایت دفاع مقدس 72 درصد شهدا بین 14 تا 24 سال سن داشتند یعنی حدود 150 هزار از شهدای ما بین جوانی و نوجوانی به شهادت رسیدند.

تعریف اعتراض‌آمیز امام (ره) از کاپیتولاسیون

رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به ناآگاهی مردم در خصوص کاپیتولاسیون، یادآوری کرد: در آن زمان کسی معنای کاپیتولاسیون را نمی‌دانست اما حضرت امام خمینی (ره) با یک جمله معنای آن را برای مردم مشخص کرد، امام (ره) فرمود «مردم ایران را از سگ آمریکایی پست‌تر کردند چرا که اگر شاه سگ آمریکایی را بکشد باید پاسخگو باشد اما اگر آشپز آمریکایی شاه ایران را بکشد کسی حق تعرض به او را ندارد

وی افزود: امام عظیم‌الشان در 53 سال پیش برای اولین بار هیمنه آمریکا را فرو ریخت و به جرم همین سخنرانی، ایشان در سحرگاه 13 آبان دستگیر شد، البته بهتر است بگوییم امام را ربودند چرا که با خشونت وارد خانه امام (ره) شدند و ایشان را به ترکیه تبعید کردند، 13 آبان 43 امام دستگیر شد و از ایران تبعید شد، در 13 مهر 1344 به عراق منتقل شد و 13 مهر 1357 امام به پاریس مهاجرت کرد، نتیجه این مبارزه طولانی امام، سرانجام به پیروزی نهضت ملت ایران منجر شد.

حجت‌الاسلام رحیمیان به بیان خاطره‌ای از معمار کبیر انقلاب اسلامی پرداخت و بیان کرد: از امام (ره) پرسیدند با کدام سربازانت می‌خواهی با رژیم شاه بجنگی و ایشان فرموده بود سربازان من در گهواره هستند، دانش‌آموزانی که سراسر مدرسه خود را تعطیل کردند و در چنین روزی در سال 57 ده‌ها نفر از دانش‌آموزان به دست دژخیمان رژیم طاغوت شهید شدند همان سربازان در گهواره امام خمینی (ره) بودند.

تولیت آستان مقدس مسجد جمکران، ادامه داد: در 13 آبان سال 58 نیز باز همین جوانان بودند که لانه جاسوسی آمریکا را فتح کردند تا امام (ره) این حادثه را انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول بدانند، ایشان فرمودند همیشه با بصیرت و چشمان باز به دشمنان خیره شوید و لحظه‌ای آن‌ها را آرام نگذارید که اگر آن‌ها را رها کنید شما را رها نخواهند کرد.

اسلام گرده ابرقدرتها را به خاک مینشاند

وی با اشاره به تحریف اندیشه امام خمینی(ره) توسط برخی از مسؤولان، بیان کرد: آن‌هایی که می‌گویند امام خمینی (ره) موافق «مرگ با آمریکا» نبود، به این جمله امام (ره) توجه کنند که فرمودند «امیدواریم نه تنها از مساجد که از ناقوس کلیساها نیز صدای مرگ بر آمریکا را بشنویم.»

حجت‌الاسلام رحیمیان در ادامه گفت: امام راحل بعد از تسخیر لانه جاسوسی با صراحت می‌فرماید «ما باید دشمن سرسخت کسانی باشیم که پرونده همکاری آن‌ها با آمریکا از لانه جاسوسی بیرون آمد»، امام فرمودند «آن‌هایی که خواب رابطه با آمریکا را می‌بینند خدا بیدارشان کند» و یادمان نرود که انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و حزب‌الله لبنان با مقاومت پیروز شد.

وی در پایان با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت در سوریه و عراق، مطرح کرد: خودشان اذعان می‌کنند که بیش از 80 ملت دنیا متحد شدند تا سوریه را از محور مقاومت خارج کنند اما محور مقاومت به پیروزی رسید و همواره شکست‌ها برای شیطان بزرگ بوده است، امام (ره) به ما نوید داد که قرن بعدی قرن اسلام است و اسلام گرده ابرقدرت‌ها را به خاک می‌نشاند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار