سفیر عراق در ایران:

۲.۳ میلیون روادید صادر شد/ موفقیت ایران و عراق در مدیریت اربعین

سفیر عراق در ایران با اشاره به صدور ۲.۳ میلیون روادید در ایام اربعین، صدور این تعداد روادید را ناشی از موفقیت ایران و عراق در مدیریت مراسم اربعین دانست.
کد خبر: ۲۶۵۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶ - 06November 2017
۲.۳ میلیون روادید صادر شد/ موفقیت ایران و عراق در مدیریت اربعینبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، راجح الموسوی ظهر دوشنبه در سخنانی ضمن تشکر از زحمات و تلاش های انجام شده از سوی هر دو کشور در برگزاری مراسم اربعین، اظهار کرد: صدور بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار ویزا در این مدت محدود موفقیت و کار بزرگی برای هر دو کشور عراق و ایران محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این موفقیت تنها در سایه همکاری بزرگ میان نهادهای عراقی و کمیته اربعین ایران بدست آمد، افزود: خوشبختانه دفاتر و کنسولگری های عراق نیز تمام تلاش خود را انجام دادند تا بتوانند روادید را صادر کنند.

سفیر عراق در ایران با اشاره به اینکه تلاش شد که هر درخواستی در همان روز انجام شود، گفت: در برخی از روزها ۱۰۰ هزار روادید توسط دفاتر صادر می شد.

وی با بیان اینکه الحمدلله هیچ مشکلی در زمینه صدرو روادید نداشته ایم، خاطرنشان کرد: با همکاری همه مسائل به خوبی و حرفه ای انجام شد.

راجح الموسوی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه در دو روز گذشته آمار درخواست روادید کاهش یافته است، تصریح کرد: این نشان دهنده این بوده که دفاتر به وظیفه خود خوب عمل کرده اند.

وی به تعطیلی برخی از دفاتر به دلیل اینکه دیگر نیاز به باز بودن آنها نبود اشاره و اظهار کرد: این اقدام با اعلام کمیته اربعین ایران انجام شده و طی دو روز آینده کار صدور روادید در سایر دفاتر انجام می شود.

سفیر عراق در ایران با بیان اینکه خوشبختانه در صدور روادید تأخیر نداشته ایم و همه کارها به روز انجام شده است، افزود: امروز نیز بازدیدی از دفتر ایلام شده تا در صورت وجود درخواست های فوری این کار نیز انجام شود.

وی ضمن درخواست از زائران برای حضور نیافتن در مرزها بدون داشتن گذرنامه و روادید، گفت: نیروهای امنیتی ایرانی به خوبی با این افراد برخورد و از خروج آنها از مرز و ورود به عراق جلوگیری می کنند.

راجح الموسوی ادامه داد: زائران اربعین حسینی باید به قوانین کشور عراق در این زمینه احترام بگذارند.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها