حسن عباسی در نشست «رسانه، سینما و تجزیه‌طلبی»:

بازی‌گردان تجزیه‌طلبی در منطقه رژیم صهیونیستی است/ نگاه سیاه سینمای هالیوود به انقلاب‌ها

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به سیاست‌ 2 گانه سینمای هالیوود به تجزیه اروپا و منطقه غرب آسیا، گفت: بازی‌گردان تجزیه طلبی در منطقه رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۲۶۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ - 07November 2017
بازی‌گردان تجزیه‌طلبی در منطقه رژیم صهیونیستی است/ نگاه سیاه سینمای هالیوود به انقلاب‌ها
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست «رسانه، سینما و تجزیه طلبی» بعد از ظهر امروز (سه شنبه، 16 آبان) با حضور حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین در سازمان رسانه‌ای اوج برگزار شد.

عباسی در ابتدای این مراسم با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین و تاکید بر توجه به ابعاد فرهنگی آن، اظهار داشت: امیدواریم کسانی که در این حرکت مهم حضور دارند قدرت فهم حرکت عظیم عاشورا را داشته باشند که چگونه این واقعه توانسته است تمدن ساز باشد.

وی در ادامه به موضوع تجزیه طلبی پرداخت و گفت: موضوع تجزیه طلبی پس از بحث اقلیم کردستان عراق و مسائل پیش آمده در اروپا موضوع مهمی شده است. رژیم صهیونیستی در بحث تجزیه طلبی عراق بازی گردان بود چون آن‌ها در خلا و نبود داعش باید بازی جدیدی را آغاز می‌کردند و به همین دلیل این پروژه را کلید زدند.

وی بیان کرد: نقشه تجزیه منطقه خاورمیانه با حمایت کاخ سفید همراه است. در ۱۳۷۰ وقتی صدام به کویت حمله کرد کتاب «صاعقه در صحرا» نوشته شد که مشروح این طرح در آن آمده است. در این طرح ایران، مصر و کشورهای منطقه باید تجزیه شوند و اسراییل به عنوان کشور بزرگ منطقه مطرح شود.

رئیس اندیشکده یقین افزود: طرح تجزیه منطقه جدی است و بحث مواجهه ایران با آن نیز استراتژیک است. صد سال پیش وقتی طرح اولیه تجزیه منطقه مطرح شد، جمهوری اسلامی ایرانی وجود نداشت اما امروز هر طرحی در منطقه وجود داشته باشد، کشورمان نقش مهمی در آن دارد.

عباسی ادامه داد: امروز در نقشه تجزیه عربستان کشور مستقلی به اسم «وهابستان» وجود دارد. آمریکا و اسرائیلی‌ها می‌خواستند نوعی اسلام افراطی را در برابر جمهوری اسلامی ایران قرار دهند تا نگاه جهان را نسبت به اسلام تغییر دهند و نهایتاً اسلام را بدنام کنند؛ خوشبختانه این طرح شکست خورد.
 
وی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند باید عربستان را به سه کشور تجزیه کنند. ۲ شهر مکه و مدینه در این طرح به عربستان غربی، منطقه شیعه نشین عربستان را نیز به عربستان شرقی و سپس «وهابستان» را نیز از بخش دیگر عربستان تشکیل دهند.
 
عباسی گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند مسلمانان را محدود کنند. نمونه آن حذف مسلمانان میانمار بود. تقابل مذهبی را درون کشورهای مسلمان را دامن می‌زنند تا بین شیعه و سنی جنگ مذهبی ۳۰ ساله را شکل دهند در حالی که اروپا با ۱۲۰ قومیت زمینه تجزیه بالاتری را برخوردار است.

رئیس اندیشکده یقین عنوان کرد: یکی از مناطقی که سینما به عنوان عامل بیرونی در تجزیه آن نقش داشته، منطقه ایرلند است. سه دسته آثار سینمایی درباره این مسئله ساخته شده است. برای جلوگیری از تجزیه مناطق اروپا هالیوود در یک استراتژی تلاش می‌کند القا کند که انقلاب‌ها بیهوده است. از دهه ۱۳۵۰ تا به امروز در آمریکا نگاه به انقلاب منفی و سیاه است. پیام آثار سینمایی آن‌ها به مخاطب مبنی بر بیهوده بودن انقلاب‌هاست در حالی که آن‌ها وقتی درباره کشورهای منطقه نقشه کشیدند سینمای آن‌ها نیز بر مسئله تجزیه‌طلبی دامن زد.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها