وزیر کشور:

مرز چیلات برای اربعین سال آینده باز می‌شود

وزیر کشور گفت: تلاش کردیم مرز چیلات دهلران و خسروی را برای امسال راه‌اندازی کنیم، اما بنا بر دلایلی انجام نگرفت و تلاش خود را در این راستا خواهیم کرد تا برای سال های آینده این مرزها هم باز شوند.
کد خبر: ۲۶۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ - 11November 2017

مرز چیلات برای اربعین سال آینده باز می‌شودبه گزارش دفاع پرس از ایلام، «عبدالرضا رحمانی‌فضلی» وزیر کشور امروز در نشست ستاد اربعین استان ایلام اظهار داشت: در ایام اربعین حسینی سال جاری بیش از 2 میلیون 300 هزار نفر از مرزهای سه‌گانه کشور خارج‌ شده است.
 
وی با بیان اینکه از میزان تاکنون حدود یک‌میلیون و 600 هزار نفر زائر حسینی وارد کشور شده است، عنوان کرد: امسال با برنامه‌ریزی بسیار منسجم و خوبی که از 6 ماه قبل طراحی و هماهنگی شده خدمات مناسبی در حمل‌ و نقل، اسکان، تغذیه، بهداشت و امنیت ارائه‌ شده است.
 
وزیر کشور با بیان اینکه در اربعین سال جاری رشد چشمگیری در ارائه خدمات و هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی وجود داشت، تصریح کرد: مسئولان کشور عراق نیز همکاری و تعامل ارزنده‌ای در اربعین سال جاری داشتند که نقش مهمی در راستای در راستای تردد زوار حسینی داشت.
 
رحمانی‌فضلی با اشاره به صدور ویزاهای امسال به‌صورت انفرادی، یادآور شد: ویزاها امسال به‌صورت انفرادی و به‌موقع صادر شد در حالی‌ که در سال‌های گذشته صدور ویزاهای دست جمعی مشکلات فراوانی را ایجاد کرده بود و همچنین ورود غیرمجازی‌ها در سال‌های قبل باعث ایجاد یکسری مسائل و مشکلات شده بود.
 
وی با بیان اینکه امسال بر اساس تجارب گذشته یکی از برجستگی‌های امسال عدم حضور غیرمجازی‌ها بود، گفت: تلاش کردیم مرز چیلات دهلران و خسروی را برای امسال راه‌اندازی کنیم، اما بنا بر دلایلی انجام نگرفت و تلاش خود را در این راستا خواهیم کرد تا برای سال های آینده این مرزها هم باز شوند.
 
وزیر کشور با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های اربعین باید در سال آینده توسعه و سریع‌تر به سرانجام برسند، افزود: با بازگشایی مسیرهای دیگر در سال‌های آینده شاهد انسجام بیشتری در تردد زائران خواهیم بود و راه‌اندازی و احیای باند اضطراری فرودگاه در مهران ضروری به نظر می‌رسد.
 
رحمانی‌فضلی با بیان اینکه با همدلی و انسجام و تعامل بوده که مشکلات مرتفع می‌شود، خاطرنشان کرد: نقش سپاه و بسیج در اربعین انکارناپذیر است و خدمات ارزنده‌ای داشته‌اند و هماهنگی خوبی میان ما با سردار قاسم سلیمانی در عراق وجود داشت.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار