رأی الیوم نوشت:

هراس صهیونیستها از جنگ علیه مقاومت/ ابعاد جنگ احتمالی آینده

یک روزنامه عرب زبان با انتشار مطلبی از هراس مقامات رژیم صهیونیستی در قبال جنگ علیه محور مقاومت در فلسطین و لبنان سخن گفت.
کد خبر: ۲۶۵۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹ - 11November 2017
هراس صهیونیستها از جنگ علیه مقاومت/ابعاد جنگ احتمالی آینده
به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، روزنامه «رأی الیوم» مطلبی را تحت عنوان «ابعاد مختلف جنگ آینده با لبنان» منتشر و تأکید کرده است: علی رغم تهدیدات عربستان سعودی، مقامات اسرائیل تلاش می کنند این پیام را منتقل کنند که قصد انجام عملیات نظامی در لبنان را ندارند. این روزنامه به نقل از منابع امنیتی رژیم صهیونیستی آورده است: در صورت وقوع هرگونه جنگ احتمالی میان حزب الله و تل آویو، هزاران موشک به صورت روزانه به عمق اسرائیل از سوی حزب الله اصابت خواهد کرد.

رأی الیوم همچنین نوشته است: مقامات تل آویو بسیار خوب می دانند که زرادخانه موشکی حزب الله لبنان روز به روز تقویت می شود. درست به همین دلیل است که «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از حزب الله به عنوان یک ارتش یاد می کند به گونه ای که حتی تسلیحات برخی از کشورهای عضو ناتو هم از لحاظ کمی و کیفی پایین تر از سطح تسلیحات حزب الله است. قدرت حزب الله لبنان از زمان جنگ سال 2006 تاکنون بسیار بیشتر شده است.

این روزنامه عرب زبان به نقل از منابع امنیتی در تل آویو ادامه داد: حزب الله لبنان در هر لحظه از آمادگی کامل برای هدف قرار دادن مواضع اسرائیل در عمق سرزمین های اشغالی برخوردار است. حزب الله لبنان از تسلیحات پیشرفته ای برخوردار است که از جمله آنها می توان به موشک های ضد زره اشاره کرد. در صورت وقوع جنگ احتمالی میان حزب الله و اسرائیل، حزب الله می تواند مناطق همجوار نوار غزه را بمباران کند و این برای اسرائیل بسیار خطرناک است.

در ادامه گزارش رأی الیوم آمده است: بر اساس آنچه که گفته شد، اسرائیل از وقوع هرگونه جنگ احتمالی با حزب الله نگران و هراسان است؛ همانگونه که نسبت به پاسخ فلسطینیان به حمله نظامی به تونل مقاومت هراسان است.

در همین ارتباط، پیشتر یک ژنرال اسرائیلی گفته بود: ما شکی نداریم که در نهایت پاسخ حمله نظامی به تونلی در نزدیکی مرزهای خود را دریافت خواهیم کرد؛ هرچند که تاکنون هیچ پاسخی از سوی طرف مقابل داده نشده است. به نظر می رسد که گروه های فلسطینی هم اکنون در حال ارزیابی نحوه پاسخگویی به این حمله هستند.

این مقام صهیونیست در ادامه اظهارات خود نسبت به افزایش قدرت موشکی نیروهای مقاومت در غزه و جنوب لبنان هشدار داد و تأکید کرد: گزارش های بسیاری پیرامون تعداد دقیق موشک های غزه و لبنان به ما رسیده است. با این حال، باید بگویم که تعداد دقیق این موشک ها دهها هزار موشک برآورد می شود.

وی در ادامه اظهارات خود گفت: موشک های گروه های فلسطینی و لبنانی تهدیدی برای جبهه داخلی اسرائیل محسوب می شوند. وزن موشک های آنها هم نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده و این نشان می دهد که این موشک ها قوی تر شده اند. لذا به نظر می رسد که هر گونه درگیری آینده میان اسرائیل و گروه های فلسطینی و یا لبنانی، ابعاد مختلفی داشته باشد.

انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها