مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی:

مسجد بهترین تجلی‌گاه‌ تبلور ولایت است

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از بهترین تجلی‌گاه‌های تبلور ولایت، مسجد است، گفت: مساجد ما اگر ولایی نباشند، «مسجد ضرار» خواهند شد و مسجدمحوری زمانی معنا پیدا می‌کند که بتوانیم ولایت را در آن جاری و ساری کنیم.
کد خبر: ۲۶۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ - 14November 2017
تقویت امامت الاترین خدمت به مسجد/امروز هر ضربه ای می خوریم به خاطر پراکندگی استبه گزارش دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «روح‌الله نوری» مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی امروز در همایش ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان بیرجند ببا اشاره به اینکه نخستین قدم برای شکر، شناخت نعمات است، اظهار داشت: تمام نعمت‌ها، ولایت است که اکمال دین به آن بستگی دارد و ما باید شاکر نعمت ولایت باشیم.

وی گفت: تمام نظام خلقت، یک نظام ولایی است و راه رسیدن به سوی همه خوبی‌ها و اوج به قرب الهی فقط از مسیر ولایت است.

نوری با اشاره به اینکه یکی از بهترین تجلی‌گاه‌های تبلور ولایت، مسجد است، تصریح کرد: مساجد ما  اگر ولایی نباشند، «مسجد ضرار» خواهند شد و مسجدمحوری زمانی معنا پیدا می‌کند که بتوانیم ولایت را در آن جاری و ساری کنیم.
 
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسجد یکی از بهترین تجلی‌گاه‌های تبلور ولایت است، ادامه داد: بالاترین خدمت به مسجد این است که نظام امامت را در آن مکان تقویت کنیم و اگر این مهم در مساجد محقق نشود در هیچ جایی نخواهیم توانست به موفقیتی دست یابیم و باید تمرین تبعیت از ولایت را از مساجد آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه راه حل مشکلات ساختاری مساجد امام جماعت است، اظهار داشت: متاسفانه برخی از ائمه جماعت با همه نقاط قوتی که دارند اما در حاشیه می‌نشینند و اگر بخواهیم در راستای نظام خلقت و شکر نعمت ولایت گام برداریم باید امامت و محراب و قلب مساجد را تقویت کنیم.

نوری با تاکید بر اینکه باید کثرت ها در مساجد تبدیل به وحدت شود، افزود: چرا که امروز هر ضربه‌ای می‌خوریم از قدرت و توانایی دشمن نیست بلکه از پراکندگی است و باید ساختار مساجد را به نهاد ولایت و امامت نزدیک کنیم و این اولین قدم در مسجد محوری است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها