آزاده حجت الاسلام عبدالکریم مازندرانی:

مرحوم ابوترابی، مجاهد فی سبیل الله به معنای واقعی کلمه بودند/ به بچه ها گفتم گرچه امام(ره) رحلت کرده اما افکارش همیشه زنده است

آزاده و روحانی اردوگاه تکریت 11 با اشاره به 12 خرداد سالروز عروج سیدآزادگان، حجت الاسلام علی اکبر ابوترابی، گفت: مرحوم ابوترابی مجاهد فی سبیل الله به معنای واقعی کلمه بود و در حرکات، گفتار و کردارشان این مسأله به خوبی مشخص بود
کد خبر: ۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳ - 02June 2013

مرحوم ابوترابی، مجاهد فی سبیل الله به معنای واقعی کلمه بودند/ به بچه ها گفتم گرچه امام(ره) رحلت کرده اما افکارش همیشه زنده است

حجت الاسلام عبدالکریم مازندرانی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: ما در دوران اسارت 3 روز با ایشان دیدار کردیم، چرا که مرحوم ابوترابی در اردوگاه دیگری حضور داشت که به اردوگاه ما منتقل شد. وی انسانی بزرگ، صبور، مسالمت جو، صلح جو و محافظ بر ارزش های انقلابی و اسلامی بود و همیشه لبخند بر لبانش بود.

مازندرانی، در بیان خاطره ای از دوران اسارت این چنین گفت: وقتی در آسایشگاه 1 بند 1، خبر رحلت حضرت امام(ره) را شنیدیم درواقع یک پیام قوی به دل وجان همه بچه های آزاده نشست . این پیام این بود که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) همیشه زنده و احیا خواهد بود و امام(ره) نمرده و افکار و آرمان هایش همیشه زنده است و من خوشحالم از که این پیام به خوبی در جان و دل  همه رسوخ کرده است.

این آزاده روحانی در ادامه افزود: وقتی از تلویزیون عراق خبر رحلت امام(ره) پخش می شد، خیلی از بچه های آزاده به دلیل این که عربی بلند نبودند خیلی متوجه خبر نشدند ولی من در آن لحظه با خواندن آیه« انا لله و انا الیه راجعون» خبر رحلت را اعلام کردم و به بچه های آزاده گفتم این خبر گرچه سخت است ولی این سنت الهی است و امام(ره) نیز خارج از این سنت نیست، همانطور که پیامبر(ص) و علی(ع) نیز رحلت کردند. به هرحال ضمن دلداری به اسرا، به آنها می گفتم هرچند جای امام(ره) در میان همه خالی است ولی ایشان درحقیقت زنده هستند چرا که یک فرد بی نظیر در طول قرون بودند و اندیشه ها و آرمانهای امام همیشه زنده است.

وی گفت: عراقی ها هنگام رحلت امام(ره) حداقل در اردوگاه ما عکس العمل منفی نسبت به عزاداری های ما نشان ندادند و از خبر رحلت (ره) خوشحالی نمی کردند چرا که خودشان فهمیده بودند که امام (ره) یک شخصیت بزرگ است.

وی در نقل خاطرات دیگری از اردوگاه تکریت 11 گفت: زمانی که ما اسیر شدیم و از بصره ما را به بغداد بردند و بعد از آن هم چند روزی را در الرشید سپری کردیم، بعد ما را به اردوگاهی بردند که بعدها نامش را گذاشتند تکریت 11 که نمی دانستیم قرار است 4 سال کمتر یا بیشتر را در آن اردوگاه بمانیم. یادم هست که بر سر مسأله نماز بحث داشتیم که آیا باید شکسته بخوانیم یا تمام بخوانیم که بعد حاج آقای باطنی گفتند تمام بخوانیم. طبق یک اصلی که در مکاسب بود و ما در این اردوگاه ماندنی شدیم، جایی که زاد گاه صدام بود. مردم و سربازان آن منطقه به صدام شدیداً وفادار بودند. اردوگاهی که آفتابش سوزان بود و زمستانش سرد و نگهبانان خشنی داشت. 4 سالم کمتر یا بیشتر با هم بودیم و زخم ها خوردیم، کتک ها خوردیم ، شکنجه ها شدیم و با هم خو گرفتیم.

مسئول کمیته فرهنگی آزادگان تکریت 11 همچنین از برگزاری پنجمین همایش سراسری آزادگان این اردوگاه با حضور شماری از آزادگان و خانواده های این عزیزان در 5 تیرماه در شیراز خبر داد

حجت الاسلام مازندرانی هدف از برگزاری این همایش را تجدید دیدار دوباره آزادگان وخانواده های آنها با یکدیگر عنوان کردوگفت: تا زمانی که اشتیاق دیدار و گفتمان بچه های آزاده باشد ما تلاش خواهیم کرد این همایش ها را برگزار کنیم.

وی با اشاره به این که برپایی این همایش سراسری مزایای روحی و شارژ روانی یک ساله برای آزادگان دارد، اظهار داشت:این همایش علاوه بر ایجاد وحدت رویه در بچه ها، سبب می شود که یگ گفتمان انقلابی را نیز در این همایش داشته باشند. ضمن این که در این همایش خاطرات آزادگان در دوران اسارت چه به صورت مکتوب چه به صورت شفاهی و سخنرانی بازگویی می شود.همچنین در این همایش مسایل صنفی وحقوقی آزادگان نیز مطرح می شود که سبب دلگرمی و پیگیری مسائل و مشکلات آزادگان وخانواده ها می شود.

حجت الاسلام عبدالکریم مازندرانی، مسئول کمیته فرهنگی آزادگان تکریت 11، در 12/12/65 در شرق بصره در مرحله سوم عملیات کربلای 5 به اسارت رژیم بعثی عراق درآمد. وی بعد از اسارت در اردوگاه های عراق در تاریخ 26/5 69 آزاد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار