با سردبیری مسعود معینی‌پور؛

ششمین شماره مجله رسائل منتشر شد

ششمین شماره مجله رسائل ویژه آبان ۱۳۹۶ با پرونده هایی درباره «حجاب»، «اقتصاد اسلامی»، «حوزه علمیه در مواجهه با امر سیاسی»، و پرونده‌ای درباره «آیت‌الله هاشمی شاهرودی» منتشر شد.
کد خبر: ۲۶۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ - 19November 2017
ششمین شماره مجله رسائل منتشر شد
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، ششمین شماره ماهنامه رسائل با آثار و گفتارهایی از: محمدحسین صفار هرندی، عبدالرضا ایزدپناه، محمدصادق کوشکی، مهدی هادوی تهرانی، عبدالحسین خسروپناه همراه است.

شماره جدید رسائل پنج پرونده با نام‌های «مسئله اجتماعی حجاب»، «آیت‌الله را بهتر بشناسیم»، «اقتصاد اسلامی داریم»، «عرفی شدن حوزه در مواجهه با امر سیاسی» و «پرسش گری و پویایی اندیشه» را در بردارد.

پرونده نخست رسائل با عنوان «مسئله اجتماعی حجاب» که ادامه پرونده حجاب در شماره پیشین است، می‌کوشد تا موضوع حجاب به عنوان یک مسئله مهم اجتماعی که فرهنگ جامعه معاصر را دچار مشکل کرده است، را با رویکردی اجتماعی، مورد نقد، کنکاش و جریان شناسی قرار دهد.

«آیت‌الله را بهتر بشناسیم» دومین پرونده این ماهنامه، فارغ از نگاه‌های سیاسی به دنبال شخصیت-شناسی آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام است. تفاوت اصلی رئیس جدید مجمع با رئیس فقید پیشین، پیش‌تر به تفاوت مراحل رشد و ارتقاء جایگاه این دو بزرگوار باز می‌گردد، در این پرونده ابعاد گوناگون این انتصاب و شخصیت ایشان بررسی شده است.

سومین پرونده با عنوان «اقتصاد اسلامی داریم!!!» کوشیده است نگاه‌های اخیر حوزویان را درباره وجود یا عدم اقتصاد اسلامی مورد نقد و بررسی قرار داده و علت تفاوت میان آن‌ها را بررسی کرده است.

موضوع چهارمین پرونده «عرفی شدن حوزه در مواجهه با امر سیاسی» است که در این بخش هویت سیاسی حوزه علمیه پس از پیروزی انقلاب، دغدغه‌ها و پروژه‌های فکری، دور کردن این عقبه فکری از انجام رسالت خویش و تبدیل شدن حوزه های علمیه به سکولار مدرن بررسی شده است.

در پرونده پایانی رسائل با عنوان «پرسش گری و پویایی اندیشه» جایگاه کتاب را در ایجاد  تفکرات و پاسخ‌گویی به شبهات روز، واکاوی کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشریه را از روزنامه‌فروشی‌ها و گیشه‌های معتبر سراسر کشور تهیه و یا با شماره تلفن‌های ۰۲۵۳۷۷۴۸۳۰۱- ۰۹۱۹۲۹۵۰۷۹۹ تماس حاصل کنند.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار