رئیس اجرایی دولت افغانستان:

گروه تروریستی خوب و بد ندارد/ مراکز امن تروریستی در منطقه باید نابود شوند

«عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: گروه‌های تروریستی خوب و بد ندارند و نباید برای مبارزه با یک گروه تروریستی از سایر گروه‌های تروریستی حمایت کرد.
کد خبر: ۲۶۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ - 21November 2017
گروه تروریستی خوب و بد ندارد/ مراکز امن تروریستی در منطقه باید نابود شوند
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در «نیویورک» اظهار داشت: باید به مراکز امن تروریستی در منطقه رسیدگی شود زیرا نابودی این مراکز موجب تامین امنیت و ثبات در افغانستان خواهد شد.

وی افزود: ما قاطعانه معتقد هستیم که حل و فصل مسئله مراکز امن تروریستی در منطقه و سیستم‌های پشتیبانی آنها می‌تواند به برقراری صلح و ثبات در افغانستان کمک کند.

عبدالله تصریح کرد: تامین امنیت در دستور کار دولت افغانستان قرار دارد و در این راستا از ظرفیت جامعه بین‌المللی در مبارزه با تروریسم استفاده خواهد کرد.

رئیس اجرایی دولت افغانستان تاکید کرد که گروه‌ تروریستی خوب و یا بد وجود ندارد و نباید از یک گروه تروریستی در مبارزه با سایر گروه‌های تروریستی استفاده شود.

وی افزود: در صورتیکه بین گروه‌های تروریستی تفکیک قائل شویم نمی‌توانیم مدعی مبارزه با تمام ابعاد تروریسم شویم.

رئیس اجرایی دولت افغانستان دو روز پیش در دیدار با «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود تا زمانیکه مراکز امن تروریستی در پاکستان از بین برده نشوند جنگ در افغانستان ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که اسلام‌آباد همواره اتهامات مقامات افغان و آمریکایی را مبنی بر حمایت پاکستان از گروه‌های تروریستی رد کرده است.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها