سرلشکر فیروزآبادی:

اقتدار ایران وابسته به اقتدار علمی است

مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا گفت: اقتدار ایران اسلامی به اقتدار علمی، وحدت ملی و انقلابی‌گری به معنای شناخت ارزش‌ها و کار کردن برای محرومین وابسته است.
کد خبر: ۲۶۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲ - 25November 2017
اقتدار ایران وابسته به اقتدار علمی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر بسیجی «سیدحسن فیروزآبادی» مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا در دومین همایش تجلیل از جهادگران عرصه علم و فناوری که عصر امروز (شنبه 4 آذر) در دانشگاه امیر کبیر تهران برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب فرهنگی در سال 57 پایه‌گذاری شد و برای آن خون داده شد تا دانشگاه‌ها اسلامی شود اما اسلامی بودن دانشگاه باید در محتوا صورت گیرد نه در ظاهر.

وی ادامه داد: غربی‌ها علم ما را برده و به صورت گزینشی چیزی را تحویل ما داده‌اند که موجب وابستگی ما به جهان استکبار شود، به همین دلیل بسیاری از علوم نرم افزاری مورد تایید نیست و حتی در این رابطه مقام معظم رهبری نیز تاکید کرده و دارند که تولید علم و فناوری با مبنای اسلامی را باید در دستور کار قرار داد.

سرلشکر فیروزآبادی تصریح کرد: برای پیشرفت در همه زمینه‌ها باید تولید علم صورت گیرد، پس باید نگاه کنیم ببینیم اولویت و نیازهای جامعه چیست تا برای رسیدن به آن فعالیت کرد.

وی با اشاره به هفته بسیج گفت: انقلاب اسلامی ایران به برکت تشکیل بسیج توسط امام راحل شکل گرفت، ایشان در ابتدا روحانیون و بعد کل ملت ایران را بسیج کرند تا نظام شاهنشاهی را سرنگون و بعد از آن در جنگ تحمیلی از کشور دفاع کنند.

سرلشکر فیروزآبادی تصریح کرد: اقتدار ایران اسلامی به اقتدار علمی، وحدت ملی و انقلابی گری به معنای شناخت ارزش‌ها و کار کردن برای محرومین بستگی است؛ در هرم اقتدار ایران اسلامی، قدرت نظامی لحاظ نشده چون این در سایه اقتدار علمی به دست می‌آید لذا پیشرفت‌های نظامی در سایه جهاد علمی حاصل شده است.

وی بیان داشت: یکی از چیزهایی که بعد از انقلاب در بین نیروهای انقلاب باید بیشتر بدان توجه می‌شد، بحث اخلاق توسط معلمان و اساتید است چون اگر همه چیز داشته باشیم و فاقد اخلاق باشیم، هیچ چیز نداریم.

انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار