مسئولان یمنی:

کمک‌های دارویی و امدادی تنها پاسخگوی 10 درصد نیاز یمنی‌هاست

با وجود فرود سه فروند هواپیمای حامل کمک‌های امدادی و دارویی برای مردم یمن در فرودگاه صنعا، مسئولان یمنی تأکید می‌کنند که این کمک‌ها تنها پاسخگوی 10 درصد نیاز یمنی‌هاست.
کد خبر: ۲۶۸۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ - 26November 2017
کمک‌های دارویی و امدادی تنها پاسخگوی ۱۰ درصد نیاز یمنی‌ها hستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از روسیا الیوم، سه پرواز هوایی بین‌المللی به صنعا پایتخت یمن رسید. با این پروازها کارمندان وابسته به سازمان ملل و کمک‌های پزشکی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) وارد یمن شدند. این تحولات پس از آن صورت گرفت که ائتلاف سعودی اعلام کرد فرودگاه صنعا را منحصرا به روی پروازهای حامل کمک‌های بشردوستانه و امدادی باز می‌کند.

بر اساس این گزارش، فرودگاه صنعا پس از توقف دو هفته‌ای بار دیگر پذیرای پروازهای بین‌المللی بود که کارمندان وابسته به سازمان ملل و کمک‌های پزشکی همراه آنان، شامل واکسن‌های کودکان، را با خود حمل می‌کرد.
 
مدیریت فرودگاه از این پروازها استقبال کرد و گفت: این کمک‌های بشردوستانه پاسخگوی نیازهای بیش از 10 درصد مردم یمن نیست.
 
وی خواستار گشوده شدن فرودگاه به روی پروازهای تجاری شد.

خالد شیاف مدیر فرودگاه صنعا در این خصوص گفت: این هواپیماها به فرودگاه بین‌المللی صنعا رسیدند و ما امیدواریم کشورهای متجاوز اجاره دهند پروازهای حامل کمک‌های بشردوستانه وابسته به نهادهای بین‌المللی دوباره وارد یمن شود؛ هرچند این کمک‌ها هیچ‌گونه دستاوردی را برای ملت یمن محقق نمی‌سازد. این کمک‌ها و داروهای رسیده به فرودگاه صنعا حتی 10 درصد از نیارمندی‌های کنونی مردم یمن را برطرف نمی‌کند. ما امیدواریم فرودگاه به صورت کامل به روی تمام یمنی‌ها باز شود.

مدیر فرودگاه صنعا آمار تکان‌دهنده‌ای از تعداد بیمارانی ارائه داد که نیاز دارند برای درمان به خارج از کشور فرستاده شوند.
 
وی گفت: بسیاری از آن‌ها روزانه به دلیل محاصره تحمیلی بر فرودگاه، جان خود را از دست می‌دهند.

شایف در این زمینه گفت: بیش از نیم میلیون بیمار، نیازمند دریافت دارو هستند و بیش از 95 هزار بیمار نیاز مبرم دارند که برای درمان به خارج از کشور فرستاده شوند. همچنین بیش از 15 هزار بیمار به دلیل نداشتن توان سفر به خارج جان باخته‌اند و به طور میانگین روزانه 37 بیمار جان خود را به دلیل کمبود دارو و ناتوانی دریافت معالجه در خارج از دست می‌دهند.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها