با حضور زنانی از کشورهای منطقه؛

نشست الگوسازی زن در تمدن نوین اسلامی برگزار شد

نشست نقش زنان در تشکیل تمدن نوین اسلامی با حضور مهمانانی از کشورهای منطقه برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ - 26November 2017
نشست الگوسازی زن در تمدن نوین اسلامی برگزار شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست هم‌اندیشی نقش زنان در تشکیل تمدن نوین اسلامی با حضور همسران شهدا و صاحبنظرانی از کشورهای عراق، لبنان، یمن، پاکستان و افعانستان پیش از ظهر امروز (یکشنبه پنجم آذرماه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم همچنین همسر شهید مصطفی بدرالدین و شهید ابوعیسی از فرماندهان حزب الله، همسر شهید ابوحامد فرمانده لشکر فاطمیون، خانواده شهید رحیمی از شهدای ایرانی به شهادت رسیده در پاکستان، دختر شهید علوش از شهدای حشد الشعبی عراق و همسران شهیدان تقوی‌فر و سیاح طاهری از شهدای مدافع حرم ایرانی در این مراسم حضور داشتند.

مریم مجتهد زاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس بیان کرد: مقام معظم رهبری در بحث تمدن نوین اسلامی بیاناتی داشتند و فرموده اند انقلاب و نظام سازی انجام شده است، دولت اسلامی تشکیل شده اما آنگونه که رسالت جامعه اسلامی هست نتوانسته نقش خود را ایفا کند.

وی افزود: این سوال هست که زنان در فرآیند تحقق نوین اسلامی چه نقشی دارند و چرا رهبری از این حادثه به عنوان تمدن نوین اسلامی یاد می کنند. آیا ما در حال حاضر تمدن نداریم یا آثاری باقی مانده است که باید آن را احیا کنیم و زمان در این میان چه نقشی دارد.

مجتهدزاده تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیام آزادی بخش ما به مردم لبنان رسید و حزب الله را تشکیل دادند و توانستند در مقابل رژیم صهیونیستی بایستند و اشغالگران را از کشورشان بیرون کنند و مردم غزه نیز توانستند 22 روز مقاومت کنند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی به دور از الگوی شرقی و غربی توانست الگوساز باشد، افزود: حرکت های شکل گرفته باید به سمت تقویت پیش برود. زمانی که صحبت از تمدن سازی می شود منظور ویژگی هایی است که در زمان باید به آن توجه شود، بحث دولت و ملت است که باید به آن توجه شود.

رئیس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: قدم ها برداشته شده و مدل ها ساخته شده اند. بدون اینکه خودمان بخواهیم در یک مجموعه جغرافیایی دل ها بهم نزدیک شده اند لذا می توانیم در مسیر پیش رو گام برداریم و تمدن نوین اسلامی را احیا کنیم.

انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار